Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

R.I.P 7039, Schaap scheren en een Eekhoorn

Hei!

Ik begin vandaag met wat minder leuk nieuws. Vanmorgen is er namelijk helaas een schaap overleden.. Volgens mij had ik het vergeten te schrijven gisteren, maar toen Kjersti terug kwam van het voeren van de schapen vertelde ze dat er een schaap op haar rug lag. Ze had geen idee hoe dit kwam maar zodra ze op hun rug liggen komen ze niet meer terug. Dus dit is niet zo heel goed, vanmorgen toen ik ging voeren zag ik dat ze al heel erg last had van ademen en toen ik een paar uur later weer ging kijken was ze helaas overleden. Wel een beetje sneu hoor :(

Maar goed, ik begon vanmorgen met het voeren van de kippen en de ganzen naar buiten laten. Daarna ging ik naar de stal toe waar ik alleen de geschoren lammeren eten gaf. De schapen mochten namelijk niks vanwegen het scheren. Dat schijnt makkelijker te werken ofzo omdat een schaap natuurlijk alle kanten wordt opgedraait enzo. Dus ze waren niet zo blij met mij vanmorgen dat ze niks kregen, maar het was voor het goede doel! En het was stiekem ook wel weer een keertje lekker om maar heel weinig te hoeven voeren hihi. Eenmaal klaar weer terug naar binnen en wat gehaakt tot dat mijn groene wol op was. Maar als het goed is gaan we morgen even naar Lillehammer zodat ik nieuwe kon maken! De rest van de ochtend deed ik niks en om half 1 gingen we weer naar buiten.

Als eerst hebben we het schaap weg gehaald uit de stal en in de schuur gelegt waar de tractoren ook staan, zodat ze opgehaald kon worden. Ik stuurde Kjersti een smsje dat ze was overleden en of ze iemand wilde bellen om der dus op te halen. Ze was niet zo verrast dat was was overleden. Daarna hebben we wat dingen klaar gezet voor het scheren van de schapen en nog wat oude hekken weg gedragen uit de stal zodat we op een stuk nu beter kunnen lopen, wat best wel fijn is! Ondertussen was Jonh al bezig met het opzetten van zijn spullen en ook de buurvrouw kwam er aan, want die zou namelijk helpen. En daar gingen we dan. Temiste John ik hielp een beetje met inpakken en schapen verplaatsen van hok naar hok enzovoort. En vooral slim nadeken wat het beste was enzovoort. Eerst was het volgens mij de bedoeling dat hij de schapen in twee delen zou doen. Dus een deel vandaag scheren en morgen het andere deel, maar uiteindelijk werdt iedereen gedaan! Inclusief de heren die nu gevaarlijker schijnen te zijn ofzo.. Toen John uiteindelijk weg was hebben we weer wat schapen verplaatst want niet iedereen stond op de goede plek en daarna heb ik gevoerd. Het is echt een lange middag geweest zijn van half 1 tot half 7 bezig geweest. Temiste ikke dan, want de buurvrouw ging na het scheren weg en toen iedereen goed stond is Bengt eten gaan maken.

Ook gaat er nog een schaap naar de slacht toe omdat er iets mis was met der uier. Ook best wel sneu want het is het zelfde schaap wat Kjersti van der vader had gehad. Omdat ze drie lammen had gehad dit jaar. Ook heb ik vanmiddag nog een Eekhoorn gezien! Wat heel bijzonder schijnt te zijn als ik Bengt mag geloven. Omdat we dus op een berg zitten gok ik.. Maar hij hoopte dat er meer zouden komen haha! En nog iets wat ik vergeten ben te vertellen gisteren ik had namelijk ook nog een vos gezien! Waar ze hier niet zo blij mee waren maar hij liep alleen langs en ging meteen al weer weg. Toch vond ik het leuk om hem te zien haha!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Na een dagje rust is het hard werken geblazen zeg. Maar dan gaat wel de tijd lekker snel.
Het is leuk he, om welk dier dan ook in het wild/de natuur te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active