Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Bijna iedereen is weer thuis!

Hei!

Wat een verwenerij weer voor jullie vandaag he, een tweede berichtje dit keer. En dat allemaal omdat ik gisteren vergeten wat om te schrijven. Maar goed laat ik maar snel beginnen met vandaag!

Vanmorgen was ik om half 9 beneden en zoals de andere dagen ging ik dus eerst naar buiten om te voeren. En het was weer lekker aan het sneeuwen vanmorgen dus dat was ook weer leuk! De kippen kregen hun voer en de ganzen mochten weer lekker naar buiten toe de sneeuw in. Daarna natuurlijk door naar de lammeren die hun kuil en krachtvoer weer kregen en rond 10 over 9 was ik weer binnen waarna ik gegeten heb en vanaf toen eigenlijk achter mijn computer heb gezeten. Een beetje klooien op het internet en ik heb een paar afleveringen gekeken van de serie Merlin. Ook ben ik eindelijk weer eens een stukje verder gaan haken aan de Halloween mutst waarmee ik begonnen was. Ookal is het geen Halloween meer ik wil hem toch nog afmaken!

Rond half 2 kwam Kjersti weer thuis en zo'n 1,5 uur later zijn we naar buiten gegaan omdat de schapen vandaag eindelijk naar huis mochtend komen. Ze worden namelijk maandag geschoren en daarvoor moeten ze eerst drogen. Dus hebben ze mooi de tijd om dit weekend te drogen. Als eerste brachten we de grote groep binnen maar toen we gingen tellen kwam Kjersti er dus achter dat er nog 9 schapen buiten moesten zijn. Dus ging zei met Oji de schapen zoeken en ik deed ondertussen alle bellen van de schapen af die al binnen waren,. Uiteindelijk lukte het ze niet om de 9 schapen naar boven te halen want ze hadden geen respect voor Oji en bleven dus denk ik gewoon staan waar ze stonden. Dus Kjersti gaat proberen ze morgen ochtend nog naar binnen te halen en anders moet ik kijken of het mij lukt als ze boven zijn.

Daarna hadden we beide best wel trek gekregen dus gingen we naar binnen om te eten en na het eten weer naar de schapen & lammeren toe want er moest nog wat verschoven worden en de kleur schapen moesten apart en de schapen met lange starten. Want dit is allemaal verschillend wol. En daarna begon het ergste. Alles moest gevoerd worden met het kuil. Wat een enorme rot klus is omdat je eerst kuil van de baal moet halen dan in de kruiwagen en dan de stal door om iedereen te voeren. En ik zal je eerlijk vertellen het zijn der veel nu xD! Dus dit gaat heel interesant worden de komende dagen dat ik hier nog zit want het voeren gebeurd natuurlijk twee keer op een dag.

Morgen moet ik helaas nog een dagje voeren aangezien Kjersti naar een meeting to moet. Maar zondag ben ik wel heerlijk vrij dus kan ik lekker uitslapen en hoef ik alleen maar met Oji naar buiten te gaan. Ook ben ik volgende week op vrijdag al vrij aangezien ik dus morgen moet werken. Dus mijn laatste weekend hier zal ik lekker drie dagen weekend hebben!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Suus

Geen paniek hoor, je zal er vanzelf handigheid in krijgen.. En mag je het 's ochtends niet alvast in de kruiwagen doen vanuit de baal dat je dus s middags gelijk kan beginnen en niet meer van de baal hoeft te halen?

Geniet nog ff van de zondag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active