Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Happy Halloween!

Hei!

Toen ik vanmorgen wakker werd en de gordijnen open deed zag ik dag het weer aan het sneeuwen was. En deze sneeuw is bijna de hele dag gebleven tot dat ik om een uurtje of 5 de lammeren ging voeren, toen zag ik dat het op was gehouden.. Het is toch wel grappig hoor, sneeuw op Halloween! En ik heb ondertussen ook het idee dat het winter is inplaats van herfst. Want het is zooooo koud buiten xD!

Vanmorgen stond ik om half 9 beneden en ging eerste de dieren voeren. Aangezien ik om 9 uur had afgesproken met Bengt om te ontbijten besloot ik eerst de dagelijkse dingen te doen. Aangezien het anders wel heel laat zou worden met het voeren. De ganzen gingen dit keer meteen naar buiten en ook de kippen kregen hun voer weer. Daarna vertrok ik naar de lammeren en niet te vegreten de 5 mannen, die volgens mij elke dag een beetje meer gaan ruiken.. Maar gelukkig wen je al snel aan de geur als je er een keer langs bent gelopen. Eenmaal weer binnen aten we ontbijt en ging om 10 uur weer aan de slag.

Er moesten namelijk kettingen om de twee grote banden van de tractor en dat gingen we dus doen. Het begin werd aan de wielen gebonden en Bengt reed de tractor steeds een beetje naar voeren zodat ik de kettingen op hun plaatsen kon leggen. Hierna hebben we nog een apperaat er achter gehangen wat de sneeuw weg blaast als ze er sneeuw mee gaan schuiven, zodat het aan de zeikant van de weg komt te liggen zeg maar. Toen het apperaat er aan zat mocht ik weer naar binnen toe omdat Bengt zelf nog wat dingen moest bevestigen en daarmee kon ik toch niet helpen. Dus ik warmde mezelf op en las wat. Even later at ik ook wat want ik kreeg honger en het duurde mij allemaal te lang.

Rond half 1 zijn we weer aan het werk gegaan en hebben het hek afgemaakt. We moesten nog een klein stukje hek maken en daarna nog balken op het hek leggen. En dat is nu ook allemaal klaar en het ziet er super uit! Voordat ik naar binnen ging hierna haalde ik de gazen naar binnen en raapte de eieren op. ''s Avonds voerde ik de lammeren & mannen opnieuw en maakte ik voor mezelf hamburgers omdat Bengt ging zwemmen en weet ik het allemaal,

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Michelle (The World is a Book)

Hee Laura! Ik vroeg me al af waar je blog posts gebleven waren, maar je hebt hier een blog. Wat onwijs leuk om over je Noorse avonturen te lezen! En ik ben jaloers op al je sneeuw haha. Geniet nog van je tijd daar en ik ga nog even wat meer verhaaltjes lezen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active