Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Oslo dag nummer één!

Hei Alle!

Eindelijk kan ik mijn blog weer update! Zoals jullie wel gemerkt hebben is er afgelopen vrijdag geen post online gekomen maar dit kwam doordat ik steeds een foutmelding kreeg als ik een verhaal wilde toevoegen. Dus dat is hem helaas niet meer geworden! Maar goed ik ga vandaag gewoon over mijn weekend schrijven en over vandaag. Dus er volgen drie posts! (Sorry maar het is niet anders)

Vandaag was het dus eindelijk zover, ik ging naar Oslo en kon lekker gaan shoppen! Alleen deze dag begon al lekker goed want ik versliep mij weer. Blijkbaar had ik weer het geluid van mijn ipod niet aangezet wat ik dacht toch gedaan te hebben, want ik had voor het slapen gaan nog naar Qmuic geluisterd.. Maar goed ik gooide de laatste dingen nog in mijn tas, at snel een boterham en maakte toen nog wat brood voor onderweg of voor later. Want mijn trein ging namelijk al om 9.42, en op het parron kon ik geen kaartje kopen. Dat was ook nog een heel avontuur want ik moest dus in de trein een kaartje kopen. Dus meneer kwam ik zei dat ik naar Oslo wilde en ik wilde betalen met mijn pinpas kon dat niet! En ik had alleen maar 200 NOK bij mij en een kaartje koste meer dan 300 NOK. Maar gelukkig was de meneer in een goede bui en kreeg ik korting en hoefde ik alleen maar 200 NOK te betalen! Kijk dat was nog eens fijn!

Twee uur later reden we Oslo binnen en ik voelde mij even heel erg verdwaald in de grote stad na weken op het platteland geleeft te hebben. Maar uiteindelijk vond ik mijn weg naar een winkelcentrum waar ik gelijk bij de H&M wat kleren begon te passen. Want die H&M hebben we toch niet in Nederland en ik zag leuke kleren hangen! Helaas past niet alles maar nam ik uiteindelijk toch wel wat leuks mee! Eenmaal betaald ging ik opzoek naar een pin automaat waar ik geld opnam en toen opzoek ging naar het kasteel. Die ik gelukkig ook al snel vond, temiste de winkel straat die er naar toe lijd, dus voordat ik verder ging shoppen ben ik eerst naar het kasteel gelopen waar ze op dat moment ook bezig waren met de wisseling van de wacht, dus daar heb ik het laatste stukje ook nog van gezien. Na een aantal foto's gemaakt te hebben liep ik terug en kocht ik wat te drinken en eten bij een winkeltje en ging ik de winkelstraat door. Waar ik ben een aantal winkels snuffelde en nog de weg vroeg naar een winkel die ik graag wilde bezoeken. Waar ik natuurlijk ook een paar dingetjes kocht! Ik wilde nog wel veel meer kopen maar dat ging gaat een beetje moeilijk. Ik mag namelijk maar 23 kilo mee terug nemen naar Nederland hihi!

Rond een uurtje of 2 was ik het lopen een beetje zat dus ging ik opzoek naar mijn hotel. Met de routebeschrijving in mijn hand liep ik vanaf het centraal station richting waar ik dacht heen te moeten laten. Alleen was het allemaal een beetje lastig omdat ik niet echt een straat naam kon vinden op de gebouwen. Maar uiteindelijk vond ik het hotel en dwaalde nog een beetje rond in de buurt (wat trouwens vooral buitenlands was). Rond half 3 was ik het echt zat en ging ik gewoon proberen in te checken want ook lukte! Dus daar ging ik naar de vierde etage, en jeetje wat was de kamer groot zeg! Temiste hij oogde heel groot en het bed lag ook echt heeerlijk! Ook had ik blijkbaar wel gratis internet dus ik keek even een beetje rond op facebook enzo, praatte kort met mams en ging na een uurtje weer op pad. Weer shoppen! Dit keer weer in het winkelcentrum want dat was in de buurt en lekker warm. Ik paste weer wat dingen bij de H&M en kocht natuurlijk ook wat. Ook vond ik nog twee dvd's waarvan eentje voor vriendje zou zijn maar later bleek dat hij die dus zelf ook al had gekocht.. Haha lekker handig! Maar nu hou ik hem lekker zelf want ik vind de dvd ook leuk! Ook snuffelde ik nog bij meer winkels en ging daarna opweg naar de supermarkt om een salade te kopen en was rond half 6 weer terug in het hotel. Ik ben op bed gaan liggen en ben er niet meer vanaf gekomen!

De tv heeft de hele avond aangestaan en tijdens het zappen kwam ik zelfs Wilders nog even tegen, wat heel apart was! Alleen weet ik niet precies waar het over ging maar volgens mij iets over de islam ofzo. Later die avond heb ik nog naar de film Yes Man gekeken die dus op tv was! En rond half 12 ben ik heerlijk gaan slapen!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Zo te lezen was het eer top dag! :-)

Je Lover (L)

Dus Oslo is wel leuk :D
niet te veel kopen jij je mag maar 23 kilo mee terug :P
en sorry dat ik de dvd al had gekocht (A) maar vind hem ook leuk en had hem toevallig zien staan (A)

PS met wilders gaat het altijd over de islam xD misschien wil die de buiten landers ook uit noorwegen hebben :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active