Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Alleen maar mist, de laatste slacht lammeren, Oji & shoppen voor wol.

Hei!

Vanmorgen had ik toch wel even moeite met opstaan zeg! Het was nog half donker en het was natuurlijk vroeg. Maar na 15 minuten sleepte ik mijzelf toch uit bed en kleedde mij aan om vervolgens zo als gewoonlijk naar het ontbijt te gaan.

Na het ontbijt ging ik met Oji weer naar buiten en voerde ik de kippen, liet de ganzen naar buiten en ging daarna naar de lammeren toe. Die ik ook weer voerde en een halve emmer krachtvoer aan de slachtlammeren gaf. Deze werden namelijk opgehaald vandaag en het moest natuurlijk wel even opgegeten worden xD! Eenmaal klaar haalde ik Kjersti op en gingen we de lammeren weer wegen en bij de gekleurde de rode labels weer in de oren schieten. En ze waren allemaal prima! Alleen eentje was een beetje aan de lichte kant en de winnaar van vandaag was een dame die 46 kilo woog! (En ze gaat helaas niet door voor de keuken...) Toen dit gebeurd was gingen we naar de tractor omdat we wat uit ijzer weg moesten halen en dit te zwaar en teveel was om te tillen. Alleen zodra Kjersti dus de tractor startte zag ik iets naar beneden vallen. Eerst dacht ik nog dat het misschien een vleesmuis was ofzo omdat het nog al raar vloog.. Tot dat het uit de lucht op de bezine ding crashte en ik besloot om nog maar even te gaan kijken. Alleen was het geen vleesmuis maar een koolmeesje! Die heel zielig op zijn zij lag dus ik pakte hem op en ging er mee naar Kjersti. Beide dachten we dat het misschien ziek was dus ging ik met het vogeltje naar een kamertje waar hij kon blijven verloopig. Dus ik opzoek naar een klein doosje of iets wat ik niet kon vinden. Alleen toen ik terug ging was het weer helemaal goed en vloog het zelfs tegen het raam aan (proberen we te komen). Dus pakte ik het weer op en wilde er mee terug naar Kjersti, maar toen ik hem nog een beetje beter vast pakte vloog het al naar buiten. Natuurlijk altijd beter maar stiekem had ik het best wel leuk gevonden om er voor te zorgen hihi!

Daarna haalde we dus de ijzeren dingen weg en ook lieten we het mannen schaap met de slechte hoef weer naar buiten. Alleen dit moest dus terwijl die tussen mijn benen liep en hij wilde totaal niet lopen! Maar uiteindelijk lukte het toch. Ook was de slachtwagen ondertussen gekomen dus laadde we de laatste lammeren en zeide ze vaarwel. Wel lekker hoor dat ze nu weg zijn, geen geweeg enzo meer hihi. (Al is het nog steeds wel een beetje zielig.) En daarna was het al weer tijd voor de lunch!

Rond kwart over één ben ik samen met Oji weer naar beneden gelopen om de post te halen. Dit keer zonder dat Oji aan de riem moest. Want ze huppelde gewoon vrolijk voor mij uit en wilde ook helemaal niet terug naar huis. En stiekem vond ik dat best wel een beetje heel erg leuk! Want zo zie je maar dat ze toch aan mij begint te wennen en gewoon mee gaat als dat van der verwacht wordt hihi! Eenmaal weer terug gingen we de sheep house weer in en spoten één van de vloeren schoon omdat de lammeren er echt een bende van gemaakt hadden. Natuurlijk niet helemaal perfect want er gingen toch weer andere schapen in. Daarna hebben we wat schapen en lammeren verplaatst zodat we alleen nog maar voor hoeven te voeren wat toch beter is dan door de hele stal moeten lopen! Daarna zijn we nog een hek gaan weg halen bij Kjersti's vader. Het zelfde hek wat ook hier rond het kuil stond om te beschermen en daarna was ik heerlijk klaar!

Ik at weer die lekkere soep die je aan maakt met melk!? en water (En deze gaat zker ook mee naar huis). En daarna gingen we naar een winkelcentrum in Lillehammer aangezien ik oranje en zwarte wol nodig heb voor mijn project. Helaas vond ik alleen de zwarte wol maar mijn shop hartje ging stiekem wel heel hard kloppen toen we daar rond liepen. Want ik zag leuke winkels en ik wilde gewoon geld uitgeven hihi! En hierdoor heb ik nu nog meer zin in Oslo! Alleen moet ik mezelf wel inhouden want ik mag maar 23 kilo in mijn koffer... Dat gaat nog moeilijk worden! Ook kocht ik nog een leuk uiltje voor in de kerstboom. Die je eigenlijk heel makkelijk zelf kon maken maar ik vond hem cute! En zo heb ik sowieso iets wat me elk jaar weer aan Noorwegen doet denken (Al heb ik nog veel meer doorvoor maar okey:P)

En dat was mijn dag weer voor vandaag! Morgen wordt weer lekker rustig want Kjersti is weg naar een meeting dus dat wordt waarschijnlijk alleen weer de dieren voeren en misschien nog een keertje de post halen met Oji. Maar dat merk ik morgen ochtend wel..

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Ha ha shop hartje?! Leuk gevonden. Je mag je zeker wel inhouden in Oslo. Of je huurt gewoon het hele vliegtuig af op de terugreis.

Jou Sexy ^^

Shop hartje, die is creatief, die houden we erin xD
en je mag je idd wel een beetje inhouden in Oslo, je haakt ook weet ik veel wat en dat moet (gok ik) ook weer allemaal mee terug :P, dat wordt een zware koffer zo xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active