Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Mannen geur, bekappen en een gekke Pus.

Hei!

Zoals ik gisteren al vertelde werdt ik mee gesleept naar een verjaardag wat best wel een beetje saai was. Want tjah iedereen spreek toch Noors. Maar ik had mijn haak werk mee gesleept dus heb lekker zitten haken. En genoten van de twee verschillende appelcake met ijs! Dus dat was dan wel weer fijn aan de verjaardag hihi!

Vanmorgen ging alles weer zoals altijd. Ik liet de ganzen naar buiten die eerst niet wilde, maar uiteindelijk wel kwamen. Daarna de kippen en toen door naar de lammeren. Die weer lekker begonnen te bleren toen ik binnen kwam, want ze hadden hongen en eisde hun ontbijt! Eenmaal klaar met de lammeren ging ik terug naar binnen en stelde voor om de kranten met Oji te gaan halen. Dus Oji aan de riem en daar gingen we, weer naar beneden naar de brievenbus. En natuurlijk ook weer terug omhoog. Toen ik weer terug was was Kjersti ook klaar met wat ze moest doen dus gingen we het hek want voor het kuil stond weg halen. Dit stond er omdat de lammeren met het plastic aan het spelen waren en dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling. Ook zagen we op dat moment dat één van de mannen nogal slecht liep dus toen het hek weg was en opgeruimd hebben we ze binnen gehaald. En toen ik achter ze liep kwam er toch een hele bekende geur langs, namelijk de mannen geur van de schapen. (Dit hebben bokken ook, dus kende het van het geertje.) Ze beginnen dus nu al te ruiken om de vrouwtjes aan te trekken terwijl ze pas in december aan het werk hoeven. Toch wel grappig eigenlijk dat het de zelfde geur is al bij geiten. Eenmaal binnen haalde Kjersti de man er uit die slecht liep en terwijl ik hem vast hielt ging zij hem bekappen. Alleen scheen zijn hoef van het slechte been dus een beetje gebroken te zijn ofzo. De hoef dan, niet het been. Ook klopte er iets anders volgens mij niet dus gingen we naar binnen voor een break. Maar ook omdat Kjersti iets wilde opzoeken.

Ik kleedde mij om en ging weer verder met het haken. Aangezien het nog wel even zou duren voordat we weer naar buiten gingen en mijn broek helemaal nat was geworden van de man tussen mijn benen (dat klinkt nu heel erg fout). Uiteindelijk lunchte we ook en gingen niet veel later met Bengt weer naar de mannen toe, want de rest moest ook even gecontroleerd worden. Dus kjersti haalde ze uit de stal en ik hield ze weer vast. Toen dit klaar was werden de vier 'goede' weer naar buiten gestuurd en de gene met de slechte hoef bleef binnen. Zodat zijn hoef wat rust kan krijgen en hij ook niet zoveel hoeft te lopen. Weer terug ben ik de hooizolder op gegeaan en heb wat oud hooi verplaats en nog gekeken waar de planken slecht waren of gebroken. Toen ik dit had uitgevonden en gedaan had heb ik de eieren geraapt en gewassen omdat ik Kjersti niet kon vinden en dacht, ahg dat moet ook nog gebeuren. Weer terug in de stal vond ik haar en we maakte de planken die kapot waren.

Eenmaal daar mee klaar ben ik weer met Oji naar beneden gelopen om dit keer de post te halen. En toen gebeurde er toch wat grappigs! Ik stond even naar de schapen te kijken en toen kwam Pus opeens aanrennen en ze heeft toen een heel stuk met ons mee gelopen, wel een stukje achter ons maar ze hobbelde maar mee! Eenmaal voorbij het eerst huisje wat je tegen komt naar beneden bleef ze zitten en liep niet meer verder. Dus Oji en ik gingen samen verder op pas en toen we weer terug op dat punt kwamen was ze weg. Natuurlijk wilde ik stiekem wel dat ze ook weer mee terug liep dus ik roepen enzovoort en niet veel later was ze er opeens weer! En ze gingen we weer terug naar boven naar de boederij.

En toen had ik lekker weekend! Die ik weer ga vullen met haken, lezen en wie weer nog wel een stukje lopen met Oji. Ik heb idegeval twee dingen die ik wil proberen te haken dit weekend en verder zie ik wel wat deze twee dagen brengt!

Dus iedereen een fijn weekend en tot zondag weer!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Neem aan dat Pus de kat is??

Mamsje

Leuk verhaal weer, lekker kort ook:-)
Fijn weekend! Geniet er lekker van.

Jou Sexy ^^

Lekker vreetzak ben je ^^
en dat klinkt inderdaad heel verkeerd en fout xD (zal me opmerking voor me houden xP)
Pus is gek, maar goed dat zijn degene in den haag ook dus dat scheelt, dat ben je wel gewend xD

Jou Sexy ^^

PS daar kunnen de mannen niks aan doen, we stinken altijd om de vrouwen te imponeren :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active