Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Het is weer maandag...

Hei!

Het is weer maandag.. Wat betekend at het weekend er weer op zat en ik weer aan het werk moest! Ook ben ik vandaag officeel een maand in noorwegen. (ik kwam aan op 15de en nu is het ook de 15de ;)) En deze dag begon ik goed met verslapen. Ik was namelijk vergeten het geluid van mijn Ipod weer aan te zetten dus versliep ik mij. De wekker ging wel maar er was geen geluid. Goed bezig laura!

Maar goed Kjersti kwam mij dus wakker maken waardoor ik mij zelf aankleden en snel wat naar binnen propte, aangezien de slachtwagen tussen 9 en 10 uur zou komen en Kjesti wilde nog wat lammeren wegen en we moesten nieuw kuil halen. Dus gingen we eerst de lammeren rond 8 uur wegen voordat we iets anders gingen doen. Ook vond ik een nieuw truulijk uit om de lammeren op de wegschaal te krijgen zonder zelf er wat voor te doen. Kjersti houd namelijk de deur van de stal vast en die van de weegschaal en ik jaah één van je lammeren de stal uit en hij spring zo huppakee de weegschaal op! Aangezien ze het tegenwordig wel gewend zijn. En dat was best wel fijn! Want zo hebben wij minder werk hihi! En Kjersit heeft het gedoopt tot Laura the Ducht xD! Ja dat is nog eens leuk toch! Na het wegen gingen twee lammeren vdie groot genoeg waren bij de andere achter en daarna zijn we gaan voeren en nieuwe kuil gaan halen.

Ondertussen was de slachtwagen er nog niet dus zijn we de banden van het witte busje gaan verwisselen, hier moesten namlijk winterbanden op aangezien de sneeuw er nu toch aan zit te komen. Al kan het nog steeds verwijden. We waren nog niet begonnen of de wagen kwam er al aan dus legde we het werk neer en gingen de stallen weer in. Wat dingen organiseren en de lammeren + oude moeders konden de wagen op. Toen we klaar waren zijn we even naar binnen gegaan omdat Kjersti een bon moest schrijven. Iemand kwam vandaag namelijk een mannetje lam halen die hij dus gekocht heeft. Niet veel later kwam deze man ook en hielpen we hem met het laden van het lam. In een trailer voor paarden! Dat is nog eens een luxe of niet? Toen de man weer weg was gingen we verder met de banden.

Na het verwisselen was het tijd voor de lunch wat we dus ook deden. Toen we uit gegeten waren zijn we naar de badkamer gegaan aangezien het plafon gewit moest worden. En wie mocht dat doen? Ik ja! Dus weer aan de verf.. (Houd het dan nooit op?) Gelukkig was het snel gedaan endaarna hebben we nog wat kleinegeschoren lammeren de medicijnen voor de wormengegeven en daarna was ik verloopig klaar.Kjersti ging namelijk naar een herdeking van een vriendin dus ik hoefde alleen maar de lammeren te voeren later in de middag en de ganzen en kippen naar binnen halen. In de tussen tijd heb ik een flink stuk door gehaakt en mijn dektje begint al steeds mee vorm te krijgen! Rond 5 uur voerde ik de lammeren en ben daarna gaan douche.

Het avondeten bestond uit mislukte eieren. Ik ging er namelijk twee koken alleen waren deze ale een beetje kapto waardoor ze mislukte.. Dus heb ik maare 1,5 ei weg gegooit en normaal beleg op mijn brood gegeten hihI!

En dat was het weer voor vandaag! Morgen weer een nieuwe dag!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Volgende keer het gas niet zo hoog zetten als je de eieren kookt. Of koken jullie niet op gas?

Mamsje

Goed bezig! Jij kan die Noren dus ook nog wat leren.

Zout in de pan en de barst in het ei gaat dicht en zo loopt hij niet leeg.

Ja, de eerste maand zit er op. Het af tellen kan beginnen. Het is leuk dat je daar bent en dit mee mag maken maar het zou fijn zijn als je weer terug bent.

Jou Sexy ^^

Dan zal ik bij ons maar de eieren koken :P
Mag jij verven xD kun je nu wel heel goed denk ik :P
en er is dus iets naar jou vernoemd...dat veranderd wel weer als jij weggaat xD dan wordt het wel weer gejat xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active