Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Ik kan geen appel meer zien!

Hei!

Ik ben al weer heerlijk 3 kwartier vrij en dat vink helemaal niet erg! Ik ben namelijk gisteren een beetje te laat gaan slapen dus was stiekem wel moe aan het worden. In de ochtend ging het nog goed want toen waren we lekker bezig maar dit zakte steeds meer af...

Vanmorgen begon ik zoals gewoonlijk met de kippen en de ganzen waarna ik alleen naar de lammeren ging. Kjersti moest nog wat schrijven dus die begon daarmee, maar als ik kaar was moest ik haar weer halen. Alle lammeren stonden weer lekker te klagen vanmorgen dat ze honger hadden! Soms zijn het niet kleine kinderen hihi! Na het kuil geven, water checken en bijvullen en voeren liep ik weer terug en haalde ik Kjersti. We gingen namelijk de wol van gisteren goed verpakken. Ik dacht echt van, nu gaat het gebeueren! Maar de zakken werden gewoon dicht geknoopt en in een andere schuur gezet, omdat daar geen muizen komen.. Helaas! Nadat dit gebeurd was zijn we naar de ouders van Kjersti gegaan omdat één van haar vaders schapen nu die van Kjersti is. Het was een cadeau ofzo, alleen is het niet zo'n goed schaap omdat ze haar lammeren vroeg had gehad.. We moesten haar vangen in de wei en het ging sneller dan ik verwacht had. De hele groep in de hoek drijven en bij de tweede keer had Kjersti haar al te pakken! Nou dat viel reuzen mee! Eenmaal terug gaf ik nog wat kuil aan sommige geschoren lammeren en daarna ging ik naar binnen.

Rond een uurtje of 11 uur zijn we weer op pad gegaan. We gingen namelijk appels plukken bij de broer van Kjersti. En jeetje wat hebben we een hoop zeg! Meerendeels is best wel slecht maar hier kan weer vanalles van gemaakt worden. En we hebben maar een paar goede. Maar ze zijn wel heerlijk zeg! Ik heb er twee staan eten tijdens het plukken. Heerlijk verse en lekker koud hihi! Toen we genoeg hadden was Kjersti's broer ondertussen ook gekomen en hebben we daar wat gegeten en daarna zijn we weer terug gegaan.

Eenmaal weer op de boerderij heb ik alle appels uit gezocht. De goede bij de goede, de hele slechte voor de kippen en de niet zo goede maar ook niet slecht om dingen van te maken. En daarna was ik al weer heerlijk vrij! Strakjes hopelijk weer lekker eten en vanavond nog maar eens kijken wat voor meer musicial's er online staan! Want nu wil ik meer zien hihi!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Appels plukken en ondertussen van snoepen, lekker hoor. Dat wordt zeker weer appeltaart eten ook!!! :-)

Jou Sexy ^^

als je nou appels meeneemt en er hier een taart van maakt kunnen we allemaal mee genieten van die goede lekkere appels xP
leuk cadeau een schaap, is dat wat voor volgend jaar je verjaardag :P
zal je pa leuk vinden :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active