Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Lammeren en jonge moeders scheren

Hei!

Een beetje verlaat, maar hier is die dan als nog! Het verhaal van gisteren. De verlaate versie omdat ik gisteren twee musicals online heb zitten kijken. Namelijk Elisabeth en De kleine zeemeermin (Efteling versie). Ik ging namelijk voor de gein kijken of Elisabeth te zien was op internet en dat was die dus! En van de kleine zeemeermin dacht ik dat het de nieuwe versie was, wat dus niet zo bleek te zjn. Maar hij was zo grappig dat ik toch stiekem bleef kijken! Ik typ trouwens gewoon zoals ik normaal typ, want dit verhaal komt toch onder de datum van vandaag te staan!

Vanmorgen begonnen we zoals gewoonlijk met het voeren van de kippen, de ganzen naar buiten te laten en daarna naar de lammeren toe. Ook hun kregen weer eten, water en sommige aandacht. Wanneer ze dat willen. Wat in houd dat het eigenlijk alleen maar het melkfles lam is hihi! Ook verplaatste we wat schapen aangezien in de middag iemand zou komen om de lammeren die te klein zijn en dus nog blijven en de jonge moeders te scheren. Aangezien ze toch niet meer naar buiten gaan. Uiteindelijk ging Kjersti weer weg en toen ik met alles klaar was had ik voor de rest van de ochtend vrij.

Na de lunch gingen we weer de stal in om nog wat dingen voor te bereiden. Zo moest ik lege voerzakken halen, nietjes uit kranten halen aangezien er bij elke vacht een velletje papier tussen moet en toen was het wachten op de schaap scheerder, die uit nieuw zeeland komt. Maar blijkbaar rond deze tijd hier zit om te scheren. Want hij heeft ook zelf nog een schapen boederij. Met zo'n 1000 moeders! (*slik*). Hij was volgens mij de bedoeling dat hij om half 1 zou komen maar kwam om 1 uur pas aan zetten hihi. Er werden nog meer dingen opgezet en de eerste groep schapen werdt het hok in gejaagd waar er ook geschoren werdt. En jeetje wat ging dat snel zeg! Volgens mij deed die er maar zo'n 2/3 minuten over om een schaap te scheren! Maar het was wel ontzettend gaaf om te zien! Ik zelf heb niet veel gedaan omdat er drie verschillende soorten vacht bij de schapen is. En Kjersti wilde alleen zichzelf de schuld geven als het verkeerd ging. Aangezien alles weer apart moet worden verpakt enzovoort.

Het was trouwens ook heel raar om de eerste paar schapen zonder wol te zien. Want sommige zien er heel groot uit maar als alles er dan af is, is het opeens niks meer! (Binnenkort foto's!) Toen hij klaar was en alles weer opgeruimd was telde w nog even de schapen na en toen ook de schaapscheerder weer weg was hebben we weer de schapen verplaatst. Omdat ze nu niet meer op de metalen vloer kunnen staan omdat dat te koud is. Daarna voeren en toen was ik al weer heelijk klaar!

's avonds aten we taco's alleen dan inplaats van zo'n schelp met wraps. Dit had Anna klaar gemaakt en het was best wel lekker! (Goed idee voor thuis!) En verder heb ik dus die twee musical's zitten kijken!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Jou Sexy ^^

volgende keer moet jij zo'n beest scheren :P
en daar foto's van laten maken, dat lijkt me wel leuk :P
en dat zouden we best een keer kunnen eten :P moeten we maar even kijken :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active