Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Nog meer verven, zoeken naar schapen en knuffelen met Oji

Goedeavond allemaal!

Het is weer vrijdag wat betekend dat het weekend voor de deur staat! Normaal is het weekend om vrij te zijn alleen moeten we nu helaas morgen werken. De jongste boer van Kjersti heeft namelijk nog koeien in de bergen lopen en morgen gaan we dus helpen deze te vinden. Volgende week beginnen ze namelijk met het jagen op de Elk, dus haar broer zit een beetje in crisis!

En zoals ik elk verhaaltje begin, deden we vanmorgenweer de dagelijkse dingen en werdt eindelijk het dode lam opgehaald. Deze heeft namelijk de hele tijd in de schuur gelegen en dat was niet zo'n fijn gezicht. Dus stiekem ben ik wel blij dat die eindelijk weg is, want elke keer als ik in de schuur kwam moest ik der gewoon naar kijken.. Maar goed, hij is dus weg. Nog wel even naar staan kijken hoe ze dat nou doen. Hij werdt gewoon met een grijphaak opgetilt en in een grote soortcontainer gegooid.Toen we klaar waren met de dagelijkse dingenben ik weer gaan verven! Goh wat een wonder he? Dit keer weer de ramen want deze moesten nog voor een tweede keer geverfd worden. Dus aan de slag maar weer, en gelukkig was het ook weer snel klaar. Toen ik klaar met het verven was en andere ramen naar binnen werden gebracht hebben we nog een beetje opgeruimt in een kamer en verschillende spijkers en dingen uitgezocht.

Na de lunch was het de bedoeling om alle moeder schapen + de overige lammeren naar boven te halen maar toen kreeg Kjersti opeens een telefoontje dat er schapen verder op in een dorpje liepen. Dus sprongen we meteen in de auto en gingen we opzoek! Maar geen schaap of lammere te zien. Kjersti heeft hier en daar nog rond gevraagt en we hebben zo'n 2 uur lang gezocht maar helaas nik gevonden. Dus uiteindelijk maar weer op weg naar de boerderij. Eenmaal weer terug hielpen we Bengt een aanhang wagen naar binnen te rijden die helemaal vol zat met zaagsel, wat we nodig hebben als de schapen geschoren zijn. Want het is natuurlijk een beetje koud anders in de stal hihi! Toen dit gebeurd was kreeg Kjersti opnieuw een telefoontje dat het schaap met haar moeder weer gezien was! Dus daar gingen we weer opzoek naar de moeder en lammeren maar weer geen geluk. Uiteindelijk belde Kjerst een collega die ook aan het zoeken was en die had ze gevonden en ergens opgesloten zodat ze niet weer weg konden! Dus gingen we weer richting de boederij terug..

Maar toen gingen we dus uiteindelijk nog de moeders + overige lammeren naar boven halen! Maar eerst moesten we een moeder + twee lammeren weer terug in de wei krijgen die weer was ontsnapt! (Dit doet ze nou al een paar dagen.) Dus eenmaal alle schapen bij elkaar liep ik ze achterna naar boven terwijl Kjersti terug reed met de auto. En pfff wat is dat toch lastig een berg op klimmen! Hihi ik heb echt geen goede conditie! Helaas moesten we ook weer terug naar beneden omdat één schaap niet wilde luisteren naar Oji en de andere kant weer op liep. Dus gingen we daar weer achteraan, al stuurde Kjersti mij weer naar boven terwijl zij nog verder ging zoeken. En uiteindelijk kwam ook deze moeder weer naar boven!

Na het eten hebben we ze nog verplaats naar een groter weiland, wat stiekem wel een beetje jammer is! Want nu hoor ik geen gebeh of bellen meer al ik strakjes ga slapen! Maar goed ze gaan ook binnenkort naar binnen dus dan hoor ik het sowieso niet!

En dat was het weer voor vandaag! Iedereen een fijn weekend en denk aan mij als ik morgen aan het werk ben wil je? Gelukkig kan ik wel lekker tot 10 uur uitslapen! Dus dat is weer een voordeel aan morgen werken hihi!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Ik zal morgen aan je denken maar je kan eerst lekker nog even uitslapen :-)

Chris

Kheb aan je gedacht in me bedje, want ik sliep nog toen jij al aan het werk was xD
en je hebt dus lekker de hele dag van hot naar her gereden voor een schaapje, das wel komisch xD
had je dat nog nooit gezien dan hoe ze een dood beest ophalen? als een soort van afval dus xD echt vies xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active