Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Stomme klusjes en los loppende lammeren!

Goedeavond allemaal!

Ik zit nu al weer op de 1,5 week in Noorwegen! En ik heb het nog steeds naar mijn zin hier, al was het vandaag welrot weer. Het was koud en het regenede de hele tijd. Niet hele erg regen maar een soort van miezer.. pff!

Maar goed vanmorgen begon ik zoals gewoonlijk weer met het voeren van de lammeren, kippen en de ganzen weer naar buiten schoppen die onder luid protest voor mij uit liepen. (Ik moet het eens gaan filmen xD) Binnen een half uurtje was ik weer klaar en vertrok ik weer naar binnen toe. Ik zou namelijk vandaag dingen met Bengt gaan doen aangezien Kjersti weer naar meetings moest. Maar aangezien hij nog niet klaar was met eten enzovoort gingen we pas om half 11 aan de slag.

Als eerste moesten we gaten gaan vullen in de weg die vanaf de boerderij naar beneden loopt, naar de doorgaande weg. Dus Bengt nam de tractor en vulde zo'n kiep ding met een soort van grind en daar gingen we dan. Ik vooruit lopen en als ik bij een gat kwam moest ik deze dus vullen. Op een geven moment kwamen we niks meer tegen dus ging ik in het kiep ding en reden we zo verder, tot we weer bij een gat aan kwamen. Uiteindelijk waren we bij het einde van de weg en gingen we weer terug omhoog. Alleen stopte we hier en daar aangezien we een soort van bamboe stokken langs de weg moesten zetten.Dit is om aan te geven waar de weg is als er heel veel sneeuw ligt. DUS LAAT DE SNEEUW MAAR KOMEN! Hierna gingen we naar boven en moesten we olie opruimen ofzo. Alleen dit was al helemaal in de grond getrokken dus er werdt een telefoontje gepleegt en ondertussen at ik een boterham. Er zijn namelijk meer vaten die weg moeten, maar daar komt iemand voor.

Na de ongeveer 15 minuten pauze gingen we weer naar buiten en moesten we wat oud ijzer uit een wagen halen en dit op een hoop gooien. Daarna nog wat oud ijzer opruimen waaronder een soort van grasmaaier. Alleen wilde Bengt dus de banden en dat maaier ding hebben dus daar heeft die nog een tijdje mee zitten klooien. De wielen gingen makkelijk maar het maai ding dus niet. Uiteindelijk heeft Bengt het ook opgeven en gooide we het maar op de hoop.

En daarna waren we weer klaar voor vandaag!Aangezien Kjersti weg was besloot ik maar even een stukje met Oji te gaan lopen want die was ook al de hele dag zielig binnen. (En piept elke keer zielig als je langs komt xD) Dus daar gingen we dan maar, maar toen we weer terug gingen zag ik dus opeens drie lammeren los lopen dus Bengt gehaald om ze weer terug te krijgen. Gelukkig kwam Kjersti op dat moment ook net thuis dus heeft ze met Oji de lammeren weer terug het weiland in gejaagt. Later op de avond toen Kjersti weer weg ging belde ze dat er nog een lam los liep dus die hebben we ook nog naar binnen gehaald.

En dat was het wel weer voor vandaag! Morgen weer een nieuw verhaal (:

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Tja stomme klusjes horen er ook bij. Dat is het boerenleven. ;-) Maar deze klusjes zijn wel nuttig moet je maar denken. Zeker met die bamboestokken slim plan.
Dikke kus Mamsje xxx

Chris

kut schapen ook XP
en zoals ik het lees wil je niet eens terug komen xD je vindt het daar zo leuk :P
en je wilt dat het gaat sneeuwen, in wat al een koud land is nou veel succes ermee, en als je dan thuis wilt komen mag je ook gelijk een een warme knuffel bestellen hoor ^^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active