Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Heel hard werken

Hallo Allemaal!

En nieuwe en vooral koude dag is weer voorbij dus tijd voor een nieuw verhaaltje! Hoe mooi hetweer wat we gisteren hadden zo koud was het vandaag! Gisteren avond zijn we trouwens nog naar de film geweest en dat was echt heel leuk en gezellig! En we hebben veel gelachen en ik donderde bijna van mijn stoel toen de film was afgelopen. Het opstaan ging niet zo goed hihi!

Zoals gewoonlijk starte ik deze ochtend met de ganzen uit hun hok laten en de weide op, de kippen voeren & water geven en natuurlijk de lammeren. Wel lekker nu hoor, want ze staan allemaal bij elkaar dus hoef je maar naar één weide te lopen! Ook nam ik Oji nog mee al ging ze heel vaak weer terug naar de voordeur omdat ze Kjersti 'miste' maar als ik haar dan weer riep huppelde ze wel weer even mee. Toen al het dagelijkse was gebeurd heb ik nog even wat opgeruimt en zijn Kjersti en ik twee ramen van hun badkamer gaan weg brengen want daar moest iets aan gemaakt worden. Ook zouden we lege voerzakken vullen met zaagsel alleen waren ze op dat moment bezig en als we dus zouden gaan vullen zouden we in de stof zitten. En dat is natuurlijk ook niet zo'n pretje dus weer terug naar de boederdrij voor een lunch en een lange tijd rust.

Om kwart voor3 gingen we weer op pad. We moesten namelijk een 2 km lang hek weg halen omdat ze in de winter daar iets aan de weg gaan doen ofzo. Dit deden we trouwens met nog twee andere. Aangezien de 3de maar een uurtje is gebleven vanwegen zijn melk koeien. Dat hek stond er trouwens voor de schapen die in de zomer in het bos lopen, dan kunnen ze niet de weg over. We begonnen eerst met de stroomdraad en de ijzerdraad er af te halen wat nog best wel een rot werk was. Want soms kon je moeilijk staan waar de palen in de grond stonden. Toen dit eenmaal gebeurd was moesten we eerst de stroomdraad oprollen wat nog prima ging, al liep ik op een geven moment wel met een volle arm met draad en die werdt best wel zwaar. Toen dit gebeurd was moesten we ook nog natuurlijk de ijzerdraad oprollen en dat ging wat lastiger. Want dat ging met een soort spoel en dat was best zwaar. Zelfs zo zwaar dat je een stukje moest lopen en dan helpen de ijzerdraad terug te trekken richting de spoel. Pff! Nou daar zijn we wel een tij mee bezig geweest en toen we daar eindelijk mee klaar waren begon het al donker te worden. Uiteindelijk moesten we nog wat dingen weg halen en gingen we denk ik tegen kwart over 8 pas op huis aan. Lekker 5 uur achter elkaar gewerkt zonder pauze pff!

Maar als troost hadden we appeltaart! Kjersti was namelijk aan het dromen over warme appeltaart + ijs, de kat, een bank en warme chocolademelk. Dus na het eten is ze appeltaart gaan maken en hebben we die net heerlijk gegeten. Al viel die wel een beetje uit elkaar maar hij was lekker! En nu ga ik mijzelf klaar maken voor bed en lekker slapen. Want morgen is er weer een nieuwe dag!

Liefs,
Laura

PS. Om even de vraag van Lyanne te beantwoorden. De film was gewoon in het Engels alleen dan met Noorse ondertiteling. Eigenlijk wat je hier in de bios ook hebt! Wel vervelend in het begin want je wilt steeds de ondertiteling lezen maar dat gaat een beetje moeilijk hihi!

Reacties

Reacties

Elisabeth

Voor het eerst sinds tijden kom ik eens lezen. En wat een leuk verhaal, alleen poef 5 uur achter elkaar werken, tja dat heb je bij het boeren leven ;)

Mamsje

Wat kan jij een werk verzetten zeg. Wist je dat van jezelf?? En wat een wereld vrouw die Kjersti eerst de hele dag hard werken en dan nog zin om een appeltaart te gaan bakken. Geweldig!!

Chris

je wordt dus wel verwend daar in noorwegen XP
mooi hoeven we dat hier niet te doen :P
en als ik het zo lees kom je dus met spier ballen terug en kun je misschien eens van mij winnen met worstelen XP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active