Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

RIP 233 en nog meer verven!

Goedeavond!

Daar ben ik weer, live vanuit mijn kamer op de boerderij! De werkdag is al weer voorbij dus tijd voor een nieuw verhaaltje! En dit keer een beetje vroeg, aangezien we waarschijnlijk straks naar de film gaan.

Zoals ik gisteren al vertelde ging mijn wekker om 7 uur vanochtend en poeh wat had ik het heel even zwaar met opstaan. Als je bedenkt dat ik de dag er voor pas rond half 10 mijn bed uit kwam. Maar goed, na een kwartiertje gelegen te hebben en proberen wat wakker te worden kwam ik mijn bed uit, kleedde ik mijn aan en ging ik op naar het ontbijt. En om 8 uur stonden we al weer buten, maar nog geen zicht van de slacht wagen. Dus eerst maar even wat dingen regelen bij de schapen. Want er moesten een aantal kleintjes uit de groep die nog bijgevoerd worden en ook de twee zwarte schapen die verkocht worden moesten er uit. Toen dat geregeld was ging de groep weer naar buiten toe. Waarna het tijd was om te voeren en het water bij te vullen. Ook heb ik dit keer voor het eerst de ganzen naar buiten gelaten, wat net zoals het naar binnen brengen gisteren prima ging!

Tussen half 10 en 10 uur kwam daar eindelijk de vrachtwagen die de lammeren naar de slacht brengt. Dus eerst maar even helpen de laadplank veiligmaken en hekken er naast te zetten zodat ze er op gaan en nieter langs. Toen dit allemaal geregeld was, was het tijd voor de lammeren om te gaan. Ik moet zeggen dat ik het op dat moment wel een beetje moeilijk had, want ik vond het toch wel zielig. Maar ik zette mijzelf hier al snel over heen, want ik wist dat dit ging gebeurden toen ik besloot hier heen te komen. Toen de vrachtwagen weer weg was heb ik wat hout opgeruimt en geprobeerd de spijkers er uit te halen. Wat voor de helft ging. En rond kwart over 11 hadden we pauze en was het tijd om wat te eten!

Uiteindelijk begon ik rond kwart over 12met verven en heb dit eigenlijk tot een uurtje of kwart over 4 gedaan. Gezellig met muziek in mijn oren, waar ik ook op een geven moment nog ben op gaan dansen. Want ik moest er even wat vrolijkheid in brengen haha! (Morgen zal ik foto's maken) Later besloot de batterrij van mijn ipod er mee op te houden en toen stond ik dus weer in de stilte te verven.

Zoals de titel ook al aangeeft is vandaag lam 233 uit zijn lijden verlost. Want het deed nog steeds niet meer dan alleen maar liggen en het ging gewoon niet goed. Dus dat was wel een beetje sneu vandaag, maar helaas niks aan te doen :(

En dat was het wel weer voor vandaag! Vanavond gaan we als het goed is naar de film Hope Springs. Ik heb net even de trailer gekeken en het ziet er wel grappig uit! Dus ik ga zometeen maar weer afsluiten nog even The Hunger Games verder lezen en dan is het denk ik al weer tijd om richting Lillehammer te gaan voor de film! (Of er moeten opeens weer verandering in de plannen zijn offcourse!)

Have a nice evening!
Love, Laura

PS. Vergeet ik het nog bijna te vertellen. Maar vandaag heb ik schaap gegeten. Een klein stukje dat wel want ik vond het nogals een raar idee.. schaap eten.. Maar opzich was het wel lekker, proefde een beetje naar draadjes vlees. Maar doet komt denk ik ook omdat het de hele middag opgestaan had.

Reacties

Reacties

croos luc (belgie)

hallo,Laura

Ik ben opzoek naar een werkvakantie op een boerderij in noorwegen kan je wat nuttige info bezorgen.
Ik lees dat je het naar je zin hebt.

dank bij voorbaat

luc(55+)
croos.luc@gmail.com

Mamsje

Wat jammer dat 233 niet meer is, maar zoals je zelf al zegt het is niet anders. Wat leuk dat jullie naar de film gaan. Het is dus niet alleen maar werken. Echt heel lief dat deze mensen het zo gezellig en leuk voor je maken. Het is zo leuk om iedere dag te lezen hoe je dag is geweest. En vooral dat je het naar je zin hebt.
Dikke kus mamsje xxx

Lyanne @Readabook.nl

Ik vroeg me gelijk af: is de film waar je naartoe gaat dan ook in het Noors? ;) Lijkt me erg lastig!

Erwin Hoogeveen

FAEN!!!!!
(Hmmmmmm Shoarma!!!)
Schaap met knoflooksaus?

Chris

kunnen we dus ook wel eens schaapje eten bij de kebab zaak op de hoek xD of gewoon uit de pan :P
en jammer dat 233 er niet meer is, gelukkig heb je nog meer dan 232 andere schapen die wel goed zijn en niet maar de slacht hoeven XP
en hopelijk was de film leuk want ik ken hem niet :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active