Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Verven, verven en nog eens verven!

Goedenavond!

Vanavond schrijf ik livevanuit de woonkamervan de boerderij, want ik dacht ik ga eens sociaal doen en beneden zitten. Ookal kijkt Kjersti nu naar de tv. Ah well!.

Vandaag was een heerlijke rustig dag, met zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt heel veel verven! Maar eerst begonnen we natuurlijk met de dagelijkse dingen, zoals het voeren van de lammeren en de kippen. Dit keer telde we alleen de kleine groep omdat de grote groep een beetje onmogenlijk was vandaag, iedereen bleef maar lopen en elke keer raakte ik de tel kwijt. En aangezien ze zondag toch weer naar binnen komen besloot Kjerst dan te gaan tellen. Daarna was het tijd om bij het zieke lam te kijken, wat er best wat slechter uit zag. Aangezien hij helemaal lag te bibberen. Wel lag zijn vriendje tegen hem aan dus dat was wel lief. Al ging die meteen weg toen we bij het hok aan kwamen xD. Kjersti gaf het lam nog wat medicijnen en daarna gingen we op weg naar de wortelen, want ook deze moest uit de grond getrokken worden. Wat best wel grappig werk was, al was ik de eerste paar keer bang dat ik het groenezou afbreken terwijl de wortel nog in de grond zat. Maar dat was gelukkig niet zo. Nadat we deze er uit hadden gehaald en de aardappelen een beetje hadden uit gezocht begon het hoor, het verven!

Als eerste begon ik met twee hekken die rood geverfd moesten worden. Okey prima dus ik aan de slag! Natuurlijk morste ik wel zo af en toe op de grond maar goed dat slijt er vanzelf wel af. Toen ik klaar was met de twee hekken was het al weer bijna 12 uur dus tijd om wat te eten! Na het eten moest ik de kelder in die onder de keuken zit aangezien Kjersti de aardappelen gingen halen en ik deze in een grote doos moest gooien. We hadden twee optie'': de goede en de wat slechtere aardappels. Toen we hier klaar meewaren was het tijd om nog weer te verven! Namelijk de deur die naar het oude gedeeltegaat van de schapen schuur en de twee deuren vande hooizolder. Bij de kleine deur hoefde ik alleen maar de balken wit te verven wat nog niet heel makkelijk ging, want soms kwamen er spetters op de deur waar ik niet zo blij van werdt. Maar gelukkig moest ik de andere deuren rood verven en de balken wit dus kon ik stiekem nog de witte spetters weg werken. En daar ben ik eigenlijk de hele middag mee bezig geweest. Een beetje saai werk maar ik moet zeggen dat het er nu wel mooi uit ziet! Dus ik ben er stiekem wel een beetje trots op! Dusmorgen zal ik even kijken of ik er foto's van kan maken.

Morgen hebben we vooral een rustige dag en gaan we als het goed is naar het museum Maihaugen in Lillehammer. Dit is een outdoor museum met 200 oude en nieuwe gebouwen en er schijnt vanalles te doen zijn. Dus ik ben benieuwd! Eerst zouden we hier zondag heen gaan maar dan moeten we in de middag weer lammeren uitzoeken voor de slacht, dus het is een dagje naar voren verplaatst.

Nou dit was het wel weer voor vandaag!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Nina Meijer

Goh rood?? Dat had ik nou niet verwacht :P Na al die foto's van de boerderij ;)

Haha nee hoor love, volgens mij heb jij het heerlijk naar je zin!! Ik ben trots op je!

Liefs,

Mamsje

Nou nou je bent al een echte boerin aan het worden. Volgens mij heb je het prima naar je zin. En je mag zeker trots zijn op jezelf, wat je al niet allemaal geleerd en gedaan hebt de afgelopen week. Ook ik ben SUPER trots op je. Maar zeg, je komt toch nog wel terug he? ;-)

kitty

Goed werk verricht.

Mooie politieke kleur ROOD

Denk maar dit verven is de bescherming van het hout dus ook weer voor de bewoners die erin schuilen.

Wat zal jij straks veel gaan doen nu je alles hier leert
en als je dan ooit je eigen huisje betreedt moet jij klussen en kijkt je liefje toe stuur die dan maar erop uit om bij A.H boodschappen te doen.

liefs kitty

p.s wat lees ik nou is Stark ook berichtjes aan het sturen????

kitty

Hoi Schapenmeisje

Wordt je niet slaperig van al dat schapen tellen?
Hier in Nederland zeggen ze als je niet slapen kunt doe je ogenndicht en ga maar schapen tellen dan zou je dus in slaap vallen.
Dus ik dacht heb jij daar nu geen last van.........

O, nee jij telt ze met je ogen open natuurlijk
Had je een leuke dag vandaag
we lezen het wel weer.......
groetjes Kitty
ps. je moeder is nu naar de dierentuin uitje van haar werk.

Chris

Dus als we iets in huis gaan doen ga jij verven aangezien je het goed kan lees ik net XP
arm schaapje, maak beter dat beest jij...sexy
en doe je eens een keer sociaal is het weer niet goed he xD moet je dat niet meer doen xD

PS goed van je dat je niet in slaap valt van al die schaapje tellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active