Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Een hek maken, Brumenddal, tax office en Inspector Gadget.

Good evening everybody!

Zo nog even een verhaaltje voor het slapen gaan, want er zijn weer nieuwe dingen gebeurd die ik natuurlijk moetvast leggen. (leuk voor later)

Vanmorgen ging de wekker weer om 8 uur en om half 9 stond ik beneden om te ontbijten. Na het ontbijt deden we het normale voer rondje en telde we de schapen in de andere weide. Om te kijken of we nog iets miste of niet. Maar gelukkig was iedereen compleet en hoefde we niet opzoek naar een vermist lam!De eieren werden weer opgepakt en daarna liepen we naar het zieke lam, waar nog niet veel verandering in zit. Daarom belde Kjersti vanmorgen toch maarde veearts die tussen de middag langs is geweest. Maar omdat het eigenlijk beter zou zijn voor de rest om naar buiten te gaan heeft Kjersti één schaap gescheide van de groep om bij de ziekte te laten en is de rest weer naar buiten. Toen we hier allemaal mee klaar waren hebben we wat spullen gepakt en zijn we een hek gaan maken in één van de weilanden. Aangezien het aan de achterkant van de wei er nogal kapot uit zag. Nou dit was ook nog een heel avontuur want ik moest ook een spijker in het hout slaan, wat natuurlijk voor geen meter lukte..Ik sloeg er steeds naasten hij wilde er maar niet in gaan. Dus kreeg ik een nieuwere en een wat kleinere en toen ging het gelukkig wel goed! Naast nog steeds wat mis slaan.

Rond een uurtje of half 11 waren we klaar en kleedde we ons snel om, aangezien Kjersti naar desport schoolmoest en ik mee zou gaan. Want zoals ik al vertelde gisteren zouden we daarna naar Hamar gaan om een D-nummer aan te vragenbij de tax office. Dus huppakee de auto in en uiteindelijk reden we Brumendadal in, waar ik naar het winkelcentrum liep en Kjersti naar de sport schoolging. Ik was er toevallig dinsdag ook geweest met Bengt omdat hij toen wat zocht, dus ik wist al een beetje wat voor winkels er zaten en waar ik geld op kon nemen. Maar omdat ik een beetje zenuwachtig was heb ik eerst zo'n vijf minuten in de buurt van de automaat gehangen omdat ik bang was dat die niet in engels zou overspringen. Uiteindelijk stond er niemand meer dus daar ging ik dan, en van de zenuwen toetste ik ook nog eens een verkeerde pincode in! Pff echt weer iets voor mij xP. Maar uiteindelijk lukte het en stond ik met mijn eerst 200 NOK in mijn handen! Dit is trouwens ongeveer 27 euro. Ik wilde eerst wachten tot ik mijn eerste 'salaris' had gehad, maar ik verlangde een beetje naar Cola en ik dacht ahg als ik iets leuks zie is het makkelijker om te betalen met cash dan om te pinnen. Dus daar ging ik dan, helemaal blij op naar de EuroSpar. Of gewoon de Spar want ja die vind je hier! Ik kocht een flesje cola en een grote chocolade reep van Daim. Want mijnnieuwe favoriete chocolade is! Ik had er zaterdag een kleintje van gehad en hmmm wat is die lekker zeg! Daarna heb ik eigenlijk een beetje rond gelopen in het centrum en bij de Nille (een soort Blokker x Xenos) Drie ansichtkaarten gekocht voor mijn verzameling. Eentje van een Elk, eentje met trollen en natuurlijk eentje van Brumenddal zelf.

Uiteindelijk was ik weer terug bij de auto en gingen we op weg naar Hamar naar de tax office. Waar we zeker zo'n 40 minuten gezeten hebben, want ze schoten er niet echt op pff! Maar uiteindelijk waren we aan de beurt en gaf ik aan dat ik dus een D-nummer moest. Gaat die man opeens noors lopen praten tegen Kjersti, Ik stond er echt bij van HALLO IK BEN DER OOK NOG! In Lillehammer vroeg die vrouw temiste nog of het goed was als ze het eerst uitlegde in het Noors aan Kjersti en dan aan mij in het engels. Maar goed uiteindelijk is het goed gekomen en wordt het binnen 2/3 weken naar hier gestuurd.

Eenmaal weer terug op de boerderij aten we even wat en gingen toen opweg naar de 8 vallen om te kijken of er toevallig nog schapen in zaten die eventueel nog in het bos zouden lopen. Maar alle 8 waren leeg. Wat betekende dat wemet legen handen weer terug kwamen. Daarna ben ik snel onder de douch gesprongen en weer naar beneden gegaan voor het eten. Weer vis dit keer waarvan ikde naam al weer vergeten ben. Maarhet was er ook eentje die ik niet kende. En ik moet zeggen dat deze beter smaakte dan de Zalm. Die smaakte gewoon naar niks...

Na het eten was het de bedoeling dat we naar Lillehammer zouden gaan om daar naar een Tango les te gaan. Maar omdat er morgen nog meer schapen poep moet waren weg gehaald onder de stal moesten er wat dingen geregeld worden voordat die jongen van de vorige keer kon beginnen met dit werk. Waarbij ik blijkbaar niet hoefde te helpen want ik mocht gaan doen wat ik wilde. Dus besloot ik om maar eens te kijken of er wat op tv was, aangezien zeeen paar engelstalige zenders hebben zoals bijvoorbeeld: MTV en een film kanaal met engelse films. Op het film kanaal zouInspector Gadgetgaan beginnen dus besloot ik dat maar te kijken, omdat ik de tekenfilm vroeger ook wel leuk vond. En ik moet zeggen dat het best een leuke film was! Daarna heb ik nog wat heen en weer gezapt en toen vond ik het wel weer genoeg en ging ik naar boven met een kop thee. Want de moeheid is ook al weer een tijdje toegeslagen.

En dat was het weer voor vandaag! Ik ga nu nog even de foto's van Brumenddal toevoegen en daarna duik ik lekker mijn warme bedje in! Want morgen is er weer een nieuwe dag!

Slaaplekker voor straks en tot morgen!
Dikke kus,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Ik geloof dat jij het daar best wel naar je zin hebt he? xxxx

Michelle

Klinkt wel erg leuk, zie mezelf daar ook wel lopen tussen de schapen en in die mooie weilanden!

Lyanne @Readabook.nl

Leuk verhaal weer! Ben benieuwd naar de foto's. :)

Chris

ach ja...vrouwen moeten ook niet met een hamer iets doen xD dat blijkt maar weer, tenzij ze weten wat ze doen (jij denk ik dus niet xD) en mooi dat het gelukt is met je d-nummer alleen jammer van die droplul achter de balie xD, en vis eten wordt hem toch nog steeds niks...en als zalm naar niks smaakt waarom houdt je pa er dan zo van :P

en inspector gadget de film is leuk :D 2 is kut maar 1 is leuk xD

Dikke kus terug sexy^^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active