Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Een ziek lam, naar Lillehammer, heel veel aardappelen en rendier vlees.

Hello there!

A new day and offcourse that means a new story! And i was thinking that itmabye would be better if i just go andwrite in english. Maar ik zal toch proberen om normale Nederlandse zinnen te krijgen hihi! maar goed weer een nieuw verhaaltje van een nieuwe dag, want natuurlijk is er weer het één en ander gebeurd!

Vanmorgen na het ontbijt gingen Kjersti en ik samen de lammeren en kippen voeren. Maar toen ik bij één weiland had gevoerd wilde ze de schapen tellen. Dus wij tellen en we kwamen beide uit op 29 lammeren, maar er moesten er dus 30 zijn.. Ondertussen zag Kjersti ook dat één van de lammeren niet helemaal goed liep, dus 'jaagde' we hem een beetje op en hij zag er inderdaad niet goed uit. Dus besloot Kjersti om iedereen binnen te halen zodat het zieke lam ook wat rust kreeg. Maar eerst liepen we nog lang de hekken van de weide opzoek naar het vermiste lam, ook in het stukje bos keken we maar helaas niks gevonden.. Dit is dus een beetje een misterie.. Uiteindelijk liet Kjersti Ooi alle schapen bij elkaar halen en zo huppakee de weide uit, de stallen in. Met de zieken ging het niet zo goed, die moest echt geholpen worden en het was ontzettend sneu om te zien. Maar helaas is er niks aan te doen. Daarna hebben we wat hooi van de zoldernaar beneden gegooit en dit aan de schapen gegeven.

Toen alle schapen binnen waren hebben we wat aardappels uit de grond getrokken en op gegraven aan de achterkant van het huis. Wat best wel grappig was. Al zou ik daar later anders over denken. Daarna hadden we een 15 min break aangezien Bengt nog aan de koffie zat en we een andere groep schapen naar de ouders van Kjersti zouden brengen, omdat ze daar een stuk moeten opeten. (Wat ik vertelde afgelopen maandag)Na de pauze werdt de groep van 17 lammeren naar binnen gehaald en Bengt haalde ondertussen de tractor met de laad wagen er achter. En niet veel later stond alles er in, wat ook echt net ging. Maar daarna moest ik er ook nog eens in klimmen. Omdat ik ze moest tegen houden wanneer we bij het weiland waren en de laadklep weer geopend moest worden. We willen natuurlijk niet dat alles er zomaar afspringt en misschien wel een poot breekt. Ik voelde me net een schaap toen ik der tussen stond haha! Maar gelukkig reed Bengt niet zo heel hard dus het was geenonplezierige rit.

Toen we terug kwamen hebben Kjersti en ik ons omgekleed en even snel wat gegeten want we moesten namelijk naar Lillehammer toe. Ik moet namelijk een D nummer aan vragen voor debelasting dus daar gingen we dan. Eenmaal daar in het kantoor bleek dat er sinds januari dingen waren veranderd en het daar niet meer kan. Dus moeten we naar Hamar toe alleen sluit het kantoor daar om 3 uur en dat zouden we dus niet meer redden. Nu gaan we daar morgen heen omdat Kjersti morgen ook weer voor haar rug ergens naar toe gaat en dan ga ik met haar mee. Opde terug weg gaan we langs Hamar om het te regelen (hopelijk). Maar aangezien we nog zo'n 30 minuten de tijd hadden (parkeergeld betaald) liet Kjersti mij de bieb zien van Lillehamer en dat zager ergleuk uit! Net zoals de winkelstraat en het stadje gewoon opzich. Ze hadden in de bieb zelfs een paar Nederlands boeken staan want best wel grappig is om te zien. Alleen zijn het vooral tiener boeken zoals carry slee enzovoort. Ook hadden ze een hele leuke boeken tas hangen die ik ga kopen als ik volgende keer weer in Lillehammer ben. Aangezien ik nu nog geen Noors kronen heb! xD En ik zelf nog graag een paar uur daar heen wil om een beetje te winkelen misschien en gewoon rond te kijken!

Eenmaal terug thuis gingen we weer verder met de aardappelen, want er was nog een veld wat we moesten doen. Helaas gingen het regenen dus droegen we wat tuinmeubelen naar binnen en wat hout waarmee ze hekken maken. Dit moet namelijk binnen zijn voor de winter. Toen we daarmee klaar waren was het weer droog dus gingen we aan de slag met de aardappelen! En misschien raad je het al, we waren bijna klaar en toen ging het weer regenen! Dus even snel door gewerk en toen konden we lekker naar binnen. Ook heb ik vanaf dat moment weer lekker vrij. Dus sprong ik snel onder de douch en aten we om 5 uur warm. Met rendier vlees dit keer. Het was opzich wel te eten maar niet heel speciaal. Maar het is wel iets typisch Noors!

En dat was het weer voor vandaag! Morgen gaan we o.a schapen vallen checken en natuurlijk dit tax gebeuren regelen.. En verder zie ik wel wat de dag brengt!

Tot morgen weer!
Liefs, Laura

Reacties

Reacties

Eef

Lillehammer!! Dat komt me zooo. bekend voor, volgens mij ben ik daar wel eens geweest! :D Heerlijk dat ze je zo lekker bezig houden ^^ Geniet ervan!

Michelle

Genoeg te doen dus, hopelijk vinden jullie dat verloren lam snel weer terug. Ik weet dat het erbij hoort, maar rendier vlees.. brr ik denk niet dat ik het snel zou eten.

kitty

HE KANJER

Wat ben jij een stoer wijf zeg.
Respect meissie

liefs kitty

Chris

wat is er met dat lammetje gebeurt dan, dat staat er namelijk niet bij, en hopen dat je snel terug kan naar dat stadje/dorpje voor die tas en of boeken, alleen geen carrie slee, wel een beetje stoere boeken :P

en herten biefstuk wordt hem dus ook niet thuis?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active