Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

''A mountain full off shit''

Hallo Allemaal!

Als eerste sorry voor de rare zins opbouw van de afgelopen dagen. Ik was nogal al moeen heb de verhalen danook niet nagelezen. Iets wat ik misschientoch maar eens moet gaan doen, om zo wat beterezinnen te krijgen. Al is dat soms best moeilijk als je in het engels denkt en in het nederlands moet schrijven.Alles klinkten leest gewoon heel raar in het Nederlands nu.

Maar goed op naar het verhaaltje van vandaag! Zoals ik gisteren al schreef mocht ik vandaag een aantal dingen alleen doen. Niet heel speciaal maar het was toch leuk om te doen. Zo lekker in mijn eentje en op mijn gemak.Zo moest ik bij beiden weide de lammeren voeren en het water vullen maar ook de kippen eten geven en de eieren rapen. Als eerste ging ik naar de kippen en datwas nog een heel avontuur want als eerste kon ik alde licht knopniet vinden dus dat was heel fijn. Uiteindelijk heb ik het maar zonder licht gedaanwant ik had geen zin om weer terug te lopen en te vragen waar die knop zat. Als eerstemaakte ikde nesten aan de achterkant open, maar daar was één van de kippen niet zo blij mee en had ik haar meteen al in mijn vingers hangen. Ik denk dat ze graag bij haar eieren wilde blijven maar helaas voor haar ze moest toch wel! Dusuiteindelijk gebruikte ik maar een schepje om der weg te jagen en na veel geklaag lukte het uiteindelijk toch. Daarnadeed ik het luikje naar buiten open zodat ik rustig devoerbakken bij konden vullen.Hiernamaakte ik de eiren nog even schoon en ging op naar de lammeren die ookhun eten moesten hebben. Dit was ook snel gedaan alleen was het ondertussenzachtjes gaan regenen dus dat was niet zo fijn, maar ja dat hoort er nu eenmaal ook bij is het niet? Na het voeren van de lammeren heb ikhet waterbijgevult bij twee weides waar ik denk ik wel 20 min mee bezig ben geweest. Omdat het toch best grote bakken zijn en dat duurt wel even voor ze gevuld zijn. Als laatste moest ik nog een groep lammere naar de andere weide brengen en dit heb ik samen met Bengt (de man van Kjersti gedaan want dit gaat met z'ntweeën toch iets makkelijker dan alleen.

Hierna had ik eigenlijk vrij tot een uurtje of kwart over 5, en heb ik mijzelf een beetje vermaakt met de laptop en mijn nieuwelego batman spel op de PSP. Want om kwart over 5 gingen we namelijk weer aan het werk, het wastijd om de 'bobcat' te gaan schoonspuiten met de hogedrukspuit. Aangezien vandaag alle poep uit de stal van de schapen werdt gehaald en de gene die dat deed was rond die tijd klaar. Dus hezen Bengten ik ons in regen pakken en daar gingen we dan. Toen de bobcat schoon was leek ik er volgens mijmeer op toen hij nog vies was, want alles spoot echt alle kanten op en ik wil niet weten hoe vies ik er uit gezien heb.Op een gegeven moment ging het ook nog eens een beetjeregenen en daarnaast scheen de zon ook. Wat betekend dat er een regenboog te zien is! En die was er ook! Hij eindige zelfs in het land en ik baalde stiekem een beetje dat ik geen foto kon maken. Want het was een erg mooi gezicht!

Rond een uurtje of 8 waren we klaar en ben ik snel onder de douch gesprongen en daarna heb iksamen met Kjersti wat gegeten omdat Bengt nog in bad was. Daarna hebben we nog wat gelezen wat de organisatie stuurde en ik moest nog een contract tekenen ofzo. Anders krijg ik ook geen geld haha! Verder hebben we nog veel gelachen, over nederland gehad, een vliegen jacht gehad en Kjersti ging een paar woorden nederlands praten. Wat best wel goed ging moet ik zeggen! Maar Noors lijkt ook best wel op Nederlands, want sommige worden zijn bijna het zelfde alleen wordt het anders geschreven en misschien iets anders gezegt.

Dat was het wel weer voor vandaag! Een leuke dag met een iets saaie middag maar dat was ook wel weer even lekker natwee drukke dagen. Want ik voel mij nu niet zo moe als op de afgelopen dagen. En ik hoop dat die verhaal wat beter is dan de afgelopen twee keer!

Tot morgen weer!
Laura

Reacties

Reacties

Eef

Dat verhaal over het lichtknopje niet kunnen vinden en het dan maar in het donker doen komt me heeeeel bekend voor! xD Geniet er maar van hoor, een keertje een saai middagje, want er zullen zat momenten zijn dat er naar verlangt hihi ;)

Mamsje

die rare zinsopbouw die had toch ook wel wat hoor, het was net een puzzel. hi hi. Maar het ziet er nu een stuk beter uit en het blijft leuk om te leze, je schrijft echt heel leuk. En dat je nu veel Engels spreekt dat zie je toch terug in de tekst en dat is erg grappig.

Chris

ach we zijn allemaal wel een beetje raar dus iedereen kan die zins opbouw wel lezen denk ik xD, dus er is een regenboog die eindigt in het land en jij wilt een foto maken.....rennen en die pot met goud pakken gek xD kun je een huis kopen voor jezelf en als ik lief ben mag ik er misschien ook wel wonen (A)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active