Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Natte schapen, spierpijn, blauwe plekken en een niet zo goed idee.

Hallo Allemaal!

Hier al weer het 3de verhaaltje uit het mooie Noorwegen! Vandaag heb ik iedergeval iets geleerd. Als ik 's morgens al wat gewerkt hebt ga ik opschrijven wat ik gedaan heb. Want ik ben nu zo moe dat ik het mij nog maar vaag kan herinneren. Het einige wat ik nog weet is dat we vanmorgen rond 9 uur de moeder schapen naar binnen gehaald waren die heerlijk nat waren geregend en we er volgens mij jonge moeders uit hebben gehaald en wat ontwormt. Verder weet ik het niet meer goed... Dus dat is een les voor morgen!Ook heb ik lekker spierpijn van het werk van gisteren en ontdekte ik een grote blauwe plek op mijn been en een kleinere op mijn arm, geen idee waar het vandaan komt maar okey.

Rond een uurtje of 11 ging Kjersti weg want die moest volgens mij naar iets van een fysio toe en haar man en ik gingen in één van de weilanden kijken of we daar misschien 244 konden vinden. Dus daar gingen we met walking sticks het weiland rond maar helaas niks gevonden. Wel hadden we een verdachte want toen we terug liepen kwamen we bij een stukje waar één lam alleen stond en heel erg aan het schreeuwen was en het is niet normaal dat een schaap alleen staat. Maar natuurlijk konden we niet het nummer lezen dus we zullen het nooit weten. Toen klaar waren ben ik even naar boven gegaan en wat dingen voor mijzelf gedaan waarna ik weer naar beneden ging en wat foto's buiten gemaakt heb. Van de schapen, de boerderij en de omgeving.

Uiteindelijk wilde ik lekker gaan lezen in de zon maar toen vroeg de man van Kjersti of ik mee wilde met hem. Hij ging namelijk een een soort machine halen wat een bobcat heet om morgen al het stroot van de schapen uit de stal te halen, en hij ging ook nog wat boodschappen doen. Dus ik hup mee de auto in een stukje van Noorwegen zien. Ook gingen we nog op zoek naar kleine ronde balletjes in een centrum van een drop maar helaas kwamen we die niet vinden. Dus uiteindelijk gingen we de bobcat halen en terug naar de boerderij waar we rond een uurtje of 5 aan kwamen geloof ik. Daarna heb ik even geholpen met het eten maken en rond 6 uur zijn we gaan eten, want daarna wilde Kjersti namelijk nog jonge moeders naar een veld brengen bij haar ouders..

Alleen dat ging helaas niet zo goed. Eerst lieten we ze naar buiten in één van de weilanden zodat Kjersti kon kijken of ze met Ooi de groep bij elkaar kon houden. Opzich ging dat volgens mij wel goed want uiteindelijk lieten we ze er uit en gingne ze over de weg richting beneden. Maar je moet weten dat het best een lange weg naarbeneden is en ze schapen ook nog alle kanten op kunnen. Al snel zat er eentje vast in het hek van het weiland waar de oudere moeders staan op dit moment. Alleen kregen we het schaap er niet meer uit dus die lieten we maar zitten voor nu. Want het was niet aan het dood gaan en het stond gewoon rustig.Dus gingen we weer achter de schapen aan want die waren uit zicht en uiteindelijk waren zer een klein bos in gelopen waar Ooi ze weer uit haalde. Alleen toen ze weer verder gingen, gingn ze uiteindelijk weer ergens naar beneden waar ze dus gewoon rechtdoor moesten dus waren we de groep weer kwijt. Kjersti ging met Ooi naar beneden en uiteindelijk was er een groep weer naar boven gekomen maar nog vijf andere zaten vast beneden in een wildernis. Dat was echt niet normaal gewoon. Uiteindelijk ging ik ook naar beneden en heb ik geholpen met de schapen weer naar boven te krijgen en terug naar de boerderij. Wat opzich prima ging want de vijf liepen rustig vooruit en Kjersti ging met Ooi opzoek naar de andere groep, die ook al weer snel werdt gevonden en thuis gebracht. Natuurlijk gingen we nog terug naar het schaap wat vast zat maar dat was er opeens niet meer. Dus deze loop nu waarschijnlijk rond bij de oudere moeders en ik heb geen idee wat er met haar nu gebeuren gaat. Maar ik gok dat ze verloopig daar nog zal blijven.

Morgen vertrekt Kjersti naar een meeting om 9 uur dus ik mag wat dingen zelf gaan doen, maar dat vertel ik jullie natuurlijk morgen! Want voor nu is het denk ik wel goed geweest. Ik ga lekker nog even de foto's an vandaag plaatsen en zometeen lekker slapen! Want moe ben ik zeker weer!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Wat een verhaal weer zeg. Nou je maakt wel wat mee, maar als ik het zo lees, heb jij je goed ingezet.
Het is waarschijnlijk wel zwaarden dan je had verwacht. Maar het zal vast snel wennen, je bent een kanjer en kan goed werk verzetten. Geef het aan als het niet meer gaat en neem als het kan op tijd je rust. Morgen kan lekker even bijkomen. Trouwens leuk foto’s heb je geplaatst, wat een mooie omgeving zeg. Ben al benieuwd naar je verhaal van morgen. Dikke kus xxx

Ron

Mooi verhaal weer. Als je thuis bent kan je volgens mij een boek gaan schrijven over je belevenissen. Gave foto´s ook! Toppertje!!! xxx

Michelle

Ondanks de spierpijn klinkt het wel erg gaaf. Lekker in deze mooie natuur en tussen de schaapjes ^^

Lynn

Haha een heel avontuur, dat schapendrijven xD
Goed voor je conditie geloof ik :P Wel super leuk!

Chris

wat hebben ze daar toch een kut schapen xD de hele tijd maar weglopen en vervelend zijn en jou blauwe plekken geven, wat niet mag want ik mag dat ook niet (A) en in plaats van Ooi kun je toch ook gewoon schrijven hond of de hond of woef woef ofzo, dat hebben we ook wel door XP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active