Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Daar is die dan hoor! Het eerste berichtje uit Noorwegen!

Hallo Allemaal!

Zoals je wel kan lezen hier boven ben ik veilig en wel in Noorwegen aangekomen! En schrijf ik dit vanuit de kamer waar ik de komende tijd een plekje voor mij zelf moet maken. Oke natuurlijk slaap ik alleen hier en ben misschien meer beneden te vinden, maar toch moet ik der een beetje een plekje van maken natuurlijk!

Maar goed we zullen beginnen bij het begin.
Het gedoe begon al op schiphol, want normaal als je dus incheckt voor bijvoorbeeld een vakantie ofzo doe je dat bij zo'n miepje maar nu ging het via een apperaat. Nou oke prima, ID der in leggen en scannen maar. En natuurlijk vond die mij gegevens niet.. Na nog een paar keer geprobeerd door o.a mams en chris besloot ik maar een andere optie te doen. Namelijk via je boekingscode en toen werdt ik gelukkg meteen gevonden. Uiteindelijk had ik mijn boardingpas en moest ik nog mijn koffer afleveren. Wat ook nog best wel grappig ging, want je moet het zelf op een band leggen en dan je code scannen van de boardingpas en dan krijg je zelf zo'n label die je der om moet toen en een bewijs. Uiteindelijk woog de koffer 21 kilo. Prima want ik mag 23 mee nemen!Toen dat allemaal geregeld was zijn we nog even wat gaan drinken en rond half 11 ging ik de douane door. En bij het tot ziens zeggen had ik het toch wel even moeilijk maar toen ik er door hen was viel dat gelukkig al weer weg. Al moest ik af en toe nog wat tranen in slikken..

En toen was ik 1 uur en 15 minuten later opeens op Oslo! Nou veel spanneds gebeurde er niet want ik moest mijn koffer ophalen die best wel snel kwam. Natuurlijk sloopte ik hem meteen want ik wilde mijn jas er in doen maar dat vond de koffer niet zo leuk dus 1 riets ligt uit zijn rails. Dus die ga ik nog maar even proberen te maken voordat ik terug ga en anders moet ik even een slotje kopen, omdat ik niet meer het sloot van de koffer kan gebruiken. Nou door de douane weer hen en opzoek naar de trein. Die ook snel gevonden was, kaartje gekocht en wachten maar. Gelukkig kan ik meteen de trein van vijf over twee pakken want anders had ik een uurtje moeten wachten. Na zo'n 20 minuten moest ik er weer uit want er waren werkzaamheden op het spoor en moest ik dus verder met de bus. Gelukkig stond der een miepje op het perron dus ik vroeg maar gewoon welke bus ik moest hebben. Ik denk dat we der ongeveer twee uur over gereden hebben en tegen vier uur stond ik op Moelv waar Kjersti al op mij stond te wachten! Meteen was het al gezellig en ze vertelde al veel en vroeg dingen enzovoort. Het valt mij trouwens heel erg mee hoe mijn engels gaat, want dat gaat eigenlijk prima. Oke soms weet ik wel eens woorden niet maar goed dat heeft zij ook. Dus dat is weer heel erg mee gevallen!

Na een korte stop bij de supermarkt kwamen we niet veel later aan bij haar boerderij, op een heuvel in the middel of nowhere. Ook vertelde ze dat ik toch niet tussen twee kamers kon kiezen wan ze hadden besloten dat ik gewoon in huis zou komen. Dus ik zit nu op de kamer van haar jongste zoon die nu studeerd. Maar aan de andere kant is dat ook wel erg fijn want nu hoef ik 's avonds niet door de kou naar de wc die dan binnen zou zijn in het huis. Nu heb ik hem lekker om de hoek hihi!

Na een rondleiding door het huis was het tijd voor het eten wat ook goed te doen was. We aten iets van vlees, aardappels, paddelstoelen (apart maar best lekker!) en wat sla. Daarna de tafel afgeruimd en hem ik een rondleiding kregen over de boerderij en nu zit ik al weer zo'n half uur op mijn kamertje. Alles is uitgepakt en heeft een plekje gehad, al kan dit misschien weer verandere. Ik moet alleen nog wat foto's ophangen maar dat doe ik morgen denk ik wel. Voor nu is het wel even genoeg geweest. Want om 8 uur moet ik weer beneden staan en dan gaan we als het goed is de ganzen naar binnen halen en wat chocolade eten. En daarna verdwijn ik denk ik weer naar boven want ik ben echt kapot. Lekker op tijd slapen want morgen rond half 10 hebben we ontbijt aangezien haar man om 11 uur weg moet.

Ik zal morgen nog wel even foto's maken van mijn kamer of een filmpje. Maar dat komt allemaal wel. Verder was dit het volgens mij wel dus tot het volgende verhaaltje weer!

Liefs Laura

PS Oh morgen ga ik ook al meteen aan het werk in de middag dus ik zal vast morgen weer schrijven!

Reacties

Reacties

Lynn

Super fijn dat de reis zo goed verlopen is :D
En ook beter dat je toch in dat huis slaapt. Ik zou me daar zelf ook fijner voelen dan alleen in een huisje verderop.

Veel succes nog! Ben benieuwd naar de verdere foto's!

Mamsje

Gelukkig ben je veilig en wel aangekomen in Noorwegen. Nou het feest kan beginnen want Laura is binnen. Moe maar voldaan. En morgen ga je er al tegenaan. Werken geblazen. Ben al benieuwd naar je verhaal van morgen. Dikke kus

Papsje

Ben superrrrrr trots op je! :-)

Eef

Zo, dat is nog eens lekker! Ik moest elke ochtend om 7 uur beginnen dus love your life xD Meid, ik ben zooo benieuwd naar morgen! Je bent stoer!!:D

Lyanne @Readabook.nl

Wat gaaf dat je er eindelijk bent! Ik vind het zo stoer van je. En stiekem vind ik het erg leuk om vanuit Nederland al je berichten uit Noorwegen te lezen. Ben heel benieuwd naar al je verhalen!

Chris

een beetje tranen slikken op schiphol was het niet hoor, je hebt ze allemaal los gelaten XP net als je ouders, met hun je wordt al groot moment (dat was wel grappig xD) en je moet snel terug komen want je schatje mist je naast hem savonds (A)

Chris

PS en nu kun je thuis ook wel eens padestoelen eten als je ze daar ook eet XP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active