Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Leren haken en toch nog een beetje werken

Hallo Allemaal!

Jeetje wat gaat de tijd toch snel zeg! Ik zit vandaag al weer twee weken in Noorwegen! Wat betekend dat ik al twee weken engels praat, in mijn kamertje slaap en bijna elke dag rond 8 uur op sta! En ik heb het natuurlijk nog steeds naar mijn zin! (Heel belangrijk!) Wel ging deze week voor mijn gevoel een stuk sneller dan de eerste week. Dus hopelijk gaat week drie weer ietjes langzamer! Want ik kom al steeds dichterbij de eerste maand hier! (En vanaf dan wordt het weer aftellen tot ik naar huis ga)

Zoals ik gisteren vertelde zouden we vandaag eigenlijk naar koeiengaan zoeken van dejongste broer van Kjersti. Maar nadat ik het verhaaltje had geschreven belde hij dat hij er nog maar 6 miste en wij dus niet hoefde te komen, verloopig. Dus dat betekende toch een vrij dag voor mij vandaag! Dus stond ikvanmorgen rond half 10 op en rond een uurtje of 10 zat ik aan het ontbijt. Na het ontbijt probeerde Kjersti mij te leren haken, en dan wel te verstaan een Granny Square. Maar dat ging helaas niet zo goed. Want zij is rechts en ik links, dus lekker tegen de draad in. Uiteindelijk zocht ze iets op op youtube en begon ik daar maar mee, dit was gewoon een lapje haken. Wat opzich wel goed ging totdat ik ergens de fout in ging en het kleine lapje wat ik had uit elkaar haalde. En vanaf toen lukte het voor geen meter meer. Ik heb het nog een tijdje geprobeerd maar gaf het uiteindelijk op. Want ik was al zo'n twee uur bezig en het leek mij beter om even te stoppen.

Ondertussen had Kjersti ook een berichtje gehad dat de slachtwagen maandag om 6.30 komt! Dus helaas moesten we toch nog even aan het werk. Want er moesten lammeren opgehaald worden bij haar vader en er moesten nog drie van Kjersti bij. Dus dat deden we in zo'n twee uurtjes en nu zit ik weer even op mijn kamer om dit verhaaltje te schrijven!

Morgen heb ik nog een dagje vrij en ga ik samen met Kjersti en haar ouders naar het hutje in de bergen van Kjersti''s zus. Ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat het een beetje mooi weer is! Ook ga ik vanavond nogmaar even wat haak filmpjes op mijn ipod zetten zodat ik misschien nog meer kan leren. En natuurlijk het lapje haken weer verder proberen!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Ron

Succes met het haken en maak morgen wat foto's van het hutje in de bergen Ben benieuwd :-) Morgen ga ik naar het Statues Festival in Arnhem. Ben benieuwd http://www.worldstatues.nl

Michelle

De tijd gaat zo snel he. Hoelang blijf je nog?
Haken moet je even door krijgen, in het begin lijkt het erg lastig, gewoon wegleggen, beetje op internet lessen opzoeken en dan weer proberen. Op een gegeven moment valt het kwartje ;)

VillaBalkonia

Dat haken is echt zo moeilijk niet en er zijn ook vast wel filmpjes voor linkshandigen te vinden... Succes!!
Enne, heerlijk blijven genieten!!

Chris

dus je kijkt er tegenop om naar huis te gaan...is dat om een of andere reden is het specifiek of gewoon in het algemeen XP
en is wel lekker zo'n onverwacht dagje vrij en niks doen :P
en gewoon weer eens aan je ma en kitty vragen (die je kan verstaan) en dan gaat weer een stuk beter :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active