Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Wormen, oormerken, slacht en heerlijk genieten!

Hei!

Even terug naar vanmorgen: Rond half 9 stapte ik naar buiten en zoals altijd krijk ik eerst op de thermometer hoe warm(koud) het is. En hij gaf vanmorgen - 3 aan! Maar het zonnetje scheen het was wind stil en ik merkte niks van de kou. Dat was toch echt een geniet momentje van morgen!

Zoals gewoonlijk liet ik eerst de ganzen naar buiten en voerde toen de kippen en opende het deurtje zodat ook zij naar buiten konden. Sinds een paar dagen voer ik de lammeren 's morgens in mijn eentje en doet Kjersti het aan het einde van de middag / 's avonds. Wat stiekem best wel lekker is! Want dan ben ik eerder klaar op de dag hihi! Toen ik klaar was en een piepende Oji had geaait haalde ik Kjersti aangezien we nog wat moesten schuiven met lammeren. De slacht wagen kwam vandaag namelijk weer en er moesten er nog twee bij. Waaronder eentje met een slecht been. Echt een heel sneu gezicht want hij liep niet meer op zijn hoef maar echt op zijn been. (Hoef was dubbel geklapt zeg maar). Toen alles bij elkaar stond heeft Kjersti bij bepaalde lammeren nog extra oormarkers aan gebracht. Want van de gekleurde lammeren krijgt ze de huid terug met de wol er nog aan natuurlijk om dit te verkopen. Dus deze kregen een rood oormerk. Maar ze wilde ook een paar lammeren terug voor het vlees. Aangezien er twee naar buren gaan, eentje naar haar zus en de laatste houd ze zelf voor de helf en de andere helft gaat naar haar ouders. En deze kregen dan een groen oormerk. Toen dit eenmaal gebeurd was was het tijd om wormen spul aan de geschoren lammeren te geven en zodra een schaap het binnen had kreeg ze een rode streep op haar voorhoofd. Zodat we niet in de war konden raken.. En daarna was het wachten op de slacht wagen! Uiteindelijk kwam die 7 minuten te laat ofzo en jaagde we iedereen er in waarna we lunch hadden. En lekker weer opwarmen want we hadden het ondertussen koud gekregen in de stal!

Na de lunch hebben we eerst wat appels geschelt en daarna zijn we weer nieuw kuil gaan halen bij Kjersti's ouders. Want dit was weer bijna helemaal op.En dat ging verder ook allemaal prima. Toen we terug kwamen maakte we er een gat in aan de onderkant om het water er uit te laten lopen. Hierna zijn we samen met Oji de auto in gesprongen en hebben we eerst wat appels bij iemand afgeleverd en gingen daarna door naar een vrouw dit pas een cafetje had geopend. Aangezien Kjersti iets aan haar moest vragen, of ze ergens aan mee wilde werken ofzo. We liepen door het 'sprookjesbos' daar en dronken wat. Rond een uurtje of 3 gingen we richten een plaats waar we zaagsel in zouden halen. Alleen waren ze op dat moment nog bezig dus moesten we even wachten. Gelukkig moest Kjersti ook nog wat halen in de winkel daarbij dus dat kwam mooi uit. Om half 4 konden we dan eindelijk aan de slag. Kjersti had het duidelijk vaker gedaan want ik heb geloof ik maar 4 zakken gevuld en zij misschien het dubbelen hihi!

Eenmaal weer terug thuis even de zakken opgeruimt en daarna had ik weer lekker vrij! Onder de douch gesprongen en net heerlijk genoten van de heerlijke oranje/gele/paarse lucht! Dat zie je hier toch vaker dan in nederland hihi! Morgen nog een laatste dagje werken en dan weer een lekker weekend vrij! (als Kjersti mij niet nodig heeft voor iets hihi!)

Liefs,
Laura

PS! Vergeet ik het nog bijna te vertellen. Maar vandaag viel er een envolope op de mat met ontzettende leuke foto's van Stark / Kindje & Lelaa! Die paps opgestuurd heeft, met noorse tekst op de achterkant..! Alleen moet ik dat nog even gaan vertalen maar echt super leuk <3!

Reacties

Reacties

Saskia / iliveformydreams.com

leuk om weer te lezen! En leuk dat je een foto van je poezen hebt gekregen...

Jou Sexy ^^

kindje kindje kindje kindje ^^
ik wil ook foto van kindje ^^
en mini poes ^^
en heel veel van mijn schatje ^^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active