Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Werken, Lillehammer, Elk en Koeien

Hei there!

Vandaag was het eindelijk zover! Ik ging in de middag naar Lillehammer en het was echt super! Maar daar later meer over want ik moest vanmorgen eerst gewoon werken!

Dus daar gingen we weer iets voor 9 uur richting de kippen & ganzen & lammeren. De dagelijkse dingen werden weer gedaan en iedereen was heerlijk aan het eten toen we weg gingen. Hierna zijn we weer het land ingelopen aangezien Kjersti hoopte dat de moeder & lam ondertussen bij de groep was. Dus werden er schapen bij elkaar gehaald door Oji en liepen we nog verder naar beneden omdat ze er helaas niet bij waren. Uiteindelijk scheiden onze wegen en ging ik richting één van de hekken en Kjersti ging met Oij nog meer naar beneden. En natuurlijk kwam ik een groep van 9 schapen tegen waaronder het lam en de jonge moeder die we moesten hebben! Dus hup de schapen achterna en niet veel later stonden ze in het stuk land waar ook de ganzen liepen. Zo hoefde we gelukkig niet alles binnen te halen en alleen het kleine groepje. Al snel hadden we de jonge moeder en het lam uit het groepje gehaald en kon de rest weer naar buiten. En weet je wat ik daarna deed? Misschien raad je het al... Ik ging namelijk weer verven! (JOEHOEE XD!)

Na het verven was het tijd voor een lunch en was Kjersti zo lief om mij naar Lillehammer te brengen, waar zij mijn eerste week salaris pinde en aan mij gaf. De rest gaat als het goed is op mijn rekening zodat het allemaal wat makkelijker is. En als ik dan wat nodig heb kan ik het gewoon zelf pinnen. Daarna zocht ze nog even uit of er een bus ging vandaag naar het plaatstje waar ik zit en die ging! Dus mocht ik zelf gezellig terug met de bus wat ik best wel een beetje spanned vond. Al bedacht ik mij later dat dit een beetje overdreven was. Ik ben hier namelijk ook alleen heen komen vliegen, en dat is toch een stukje enger? (Al vind ik vliegen zo leuk!) Daarna namen we afscheid en ging ik op weg naar de winkelstraat waar ik door heen struinde. Waar ik natuurlijk al snel een boeken winkel in dook. Ik wilden namelijk het tweede deel van The Hunger Games kopen maar liep uiteindelijk met drie boeken naar de kassa. (2 + 1 gratis..) Ook zag ik daar nog een ontzettende leuke travel notebook maar die heb ik uiteindelijk laten liggen. Best wel een beetje spijt van maar wie weet vind ik hem ook in Oslo, of ga ik gewoon nog een keertje terug! Daarna ben ik een beetje gaan rond lopen in de winkel straat. Hier en daar wat winkels gekeken en mijn eigen wol gekocht. Ook kocht ik nog een flesje water en een bak met druiven want ik had trek en dorst. (Niet eens Cola, had der ook totaal geen zin in) Ook zat ik nog even in een parkje en liep ik toen weer terug richting de bieb. Want ik wilde die tas gaan kopen waar ik over vertelde vorige week ergens. Gelukkig hadden ze er genoeg en kon ik al mijn plastic tasje er in doen. Ook grappig trouwens, ik was nog in een game winkel waar ze de serie Pushing Daisies hadden liggen en deze had gewoon nederlandse ondertiteling! Dus het moet wel een dvd geweest zijn uit Nederland? (Hij was namelijk tweedehands) Even heb ik staan twijfelen om hem mee te nemen, omdat ik het zo grappig vond. Maar ik weet nog dat ik de serie niet zo heel leuk vond dus legde hem uiteindelijk maar weer terug.

Hierna ben ik richting het grote meer gelopen. Temiste daar deed ik een poging naar en ik kwam der uiteindelijk ook maar een beetje met en omweg. Ik had gewoon makkelijker beneden kunnen komen maar goed. En wat was het mooi daar zeg! De zon scheen je hoorde het water tegen de rotsen klotsen en der waren een hoop eenden! Ik heb er nog even gezeten aan de kant terwijl ik een beetje verder haakte maar besloot om kwart voor 4 maar terug te lopen aangezien om half 5 de bus ging. Natuurlijk was ik veelste vroeg de snuffelde ik nog even bij de tijdschriften in het shopje van het station en daarna liep ik maar weer naar buiten om te wachten. Uiteindelijk kwam de bus en ik vroeg de meneer of die naar een bepaalde halte ging en dat ging die gelukkig! Ook was hij zo aardig om te zeggen wanneer ik er uit moest. Gelukkig maar anders was ik een halte er te vroeg uit gegaan!

Eenmaal weer terug in Asmarka liep ik zelf de heuvel maar op naar de boerderij. Kjersti had wel aangeboden om mij te komen halen, maar aangezien ze me al gebracht had besloot ik zelf maar terug te lopen. Het duurde even maar uiteindelijk bereikte ik toch de top hihi! Toen ik binnen kwam vertelde Kjersti meteen al dat we weer opzoek zouden gaan naar de schaap en het lam van maandag, aangezien ze weer gezien was. Dus we aten snel wat en daar gingen we weer. Dit keer nam ik mijn camera mee voor als we weer een Elk tegen kwamen. En jah hoor die kwamen we tegen! Alleen stak hij zo snel de weg over dat ik helaas geen foto heb kunnen maken. Maaarrr gelukkig kwamen we er later nog eentje tegen die wel bleef staan! Kjersti stopte de auto en ik kon met ver inzoemen een foto maken! Jeej eindelijk! Alleen wil ik er nu nog eentje van de zijkant, want dan kan je pas goed zien hoe groot ze zijn! Dus nu heb ik er al weer 6 gezien! Daarna reden we weer verder en vonden we helaas geen schaap met lam. Maar wel een paar koeien van een collega van Kjersti die hij nog zoek was. Dus die konden ook opgehaald worden!

En dat was het weer voor vandaag! Sorry voor het lange verhaaltje, maar er is veel gebeurd zoals je kan lezen.

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Chris

en niet eens voor mij kijken bij die game winkel XP, alle spellen passen op de ps3 he :P (hint hint XP)
en jij mag echt verven later xD ze zien talent en daarom mag jij het steeds doen:P
en ik zou zeggen dat ze dat schaap maar lekker moeten laten lopen dat gezeik de hele tijd xD gewoon laten gaan
en je zegt wel je koopt boeken, maar welke boeken dat zeg je dan niet xD
mutsje ^^

Mamsje

Je avontuur in Lillehamer is voltooid en 3 boeken gekocht ha ha niks voor jou. Leuk hoor helemaal, top zou ik zeggen. Geniet er maar lekker van hoor, de momenten dat je vrij bent. Dat verdien je wel. :-)

Ron

Jij ben goed bezig Lauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active