Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Een rustige dag & vooral heel veel haken

God aften Alle!

Vandaag ben ik weer live vanuit de woonkamer, waar al bijna de hele dag bij. In het hoekje van de bank met bolletjes wol om mij heen en mijn laptop vlak naast mij. Vandaag was Kjersti namelijk de hele dag op pad en is nu is ze ook nog bij een meeting. Dus een dagje op mijzelf vandaag! En ik moet zeggen dat het mij best wel bevallen is!

Vanmorgen aten we zoals gewoonlijk weer om half 9 en om 9 uur ging ze nog even met mij mee naar de Lammeren. Nog wat kleine dingen uitleggen en toen verdween ze al weer. Dus voerde ik de lammeren hun krachtvoer en het kuil. Ook ging het oude kuil naar de moeder schapen toe en daarna vulde ik emmers met water. Voor dat we naar de lammeren waren gegaan had Kjersti de gazen al naar buiten gelaten en ik gaf de kippen eten. Ook vulde ik nog twee water bakken bij de kippen, net zoalsbij de schapen. En hierna was ik al weer klaar dus verhuisde ik met al mijn spullen naar de woonkamer waar ik naar Charmed♥ keek! Echt super leuk om weer eens te zien! In Nederland is het helaas niet meer op tv, maar als ik terug ben ga ik gewoon weer mijn dvd's kijken!

Terwijl Charmed was afgelopen en ondertussen Ugly Betty op tv kwam haalde ik mijn haak spullen tevoorschijn en zocht een video op youtube op over een rondje haken. Eerst probeerde ik een Granny Sqaure maar daar kwam ik niet uit. Dus dacht ahg ik doe eerst een rondje maken! En het lukte zo wel eens waar! Natuurlijk niet helemaal prachtig maar het is gewoon gelukt! Ik was zo blij toen de video afgelopen was en ik het rondje in mijn handen had!Echt even een trots momentje!

's Middags lunchte ik stiekem in de woonkamer want er was toch niemand. En rond half 2 ging ik samen met Oij weer bij de lammeren kijken. Die ondertussen de emmers leeg hadden gedronken dus dat werdt weer bijgevuld en ik gaf hier en daar nog wat kuil, terwijl ik Oij opsloot in een leeg hok omdat ze het krachtvoer aan het eten was. Nog even een paar foto's & een filmpje gemaakte en daarna weer naar buiten. De eieren halen en Oij even vermaken, zodat ze ook een beetje beweging heeft. Een uurtje later was ik weer binnen. Ook kwam Bengt nog even langs en bracht wat oud brood voor de kippen maar was daarna al meteen weer weg. Toen ik mij weer op de bank had geinstaleerd begon ik aan een vierkand haken. En dit ging super goed tot het einde. Ik moest namelijk nog vier steken maken maar ik kon er nog maar twee! Dus na een foto gemaakt te hebben heb ik hem helaas weer uit elkaar gehaald.. Want ik wil namelijk graag een deken gaan maken en dan moet het wel kloppen! (Als wordt dit denk ik een jaar project xD?)

Ondertussen was het al weer half 5 dus ik vermaakte me nog even en ging toen weer terug naar de Lammeren voor de laatste keer voeren en water bijvullen. Toen ikweernet binnen was kwam Kjersti al weer thuis en heb ik noodles gegeten die niet lekker waren en wat sla. Ze liet mij even zien waar ik Oij's eten kon vinden en hoeveel ze krijgt en weg was ze weer. Op naarde volgende meeting!

Ondertussen zijn de ganzen en kippen weer naar binnen, Oij heeft haar eten gehad en ik ben bezig met een nieuw vierkant haken. Maar ik ga denk ik zo maar eens kijken of ik de dvd speler aan de praat krijg want ik zag dat ze de film Marie antoinette hebben. En laat ik die nou net willen zien! Morgen ga ik misschien naar Lillehammer en ga ik bij de Nille mijn eigen wol kopen. Want ik voel me nogal lullig om Kjersti's wol te gebruiken. En misschien nog een maat 5 haaknaald en wie weet nog wel wat dingen! Maar ik weet nog niet zeker of ik ga want volgens een Nederlandse weer site gaat het morgen bijna de hele dagregenen in Lillehammer.. Dus morgen ochtend eerst nog maar even overleggen!

Ha det bra!
Laura

Reacties

Reacties

Mamsje

Nou zo te lezen kan Kirstj wel op vakantie gaan, je runt in je eentje even die hele toko. Goed bezig!!! En met het haken is het dus ook al gelukt. Geweldig.

Chris

Dus je kan het alleen, later gaan we niet op een boerderij wonen xD met jou een kind(?) en een kat heb ik al genoeg beesten om me heen xD
maar wel lekker rustig dagje gehad, voor het eerst denk ik :P en ga zo door met breien, waar youtube al niet goed voor is xD

PS misschien moet je eens je zinnen terug lezen en staan allemaal halve woorden tussen dus het is wel een beetje een gepuzzel xD

Natalina

Wow, je bent een echt Noorse country girl! ;) Nee maar echt, het is veel en zwaar werk om alles op rolletje te laten draaien.

Mijn schoonvader heeft een boerderij met 300 schapen en da's echt om 5 uur al op, en dan werk hij er ook nog eens een 9-5 job bij voor Tine als adviseur...waar haaltie de kracht vandaan?!

Maar wat zonde joh, van je kunstwerk :( Maargoed, practice maakt perfect! Ik vind Nille echt geweldig ahaha, net Blokker! Ik ken nogal wat mensen die daar niet gezien willen worden omdat het zo 'goedkoop' is (ik woon in een kak buurt :( Maar mij kun je er gerust vinden hoor ;)

Mocht je ooit koffie willen drinken en hier in Oslo Nille ontdekken, roep je maar! :)

Hade!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active