Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Schaapjess!

Hei Allemaal!

Weer een nieuwe verhaaltje op de eerste dag van een nieuwe maand! Wat eigenlijk betekend dat ik nu een hele maand vol ga maken in Noorwegen! En als oktober weer voorbij is ga ik al weer bijna naar huis! Maar daar denk ik nog maar even niet aan.

Vanmorgen ging mijn wekker al om half 7 en wat een moeite had ik weer om op te staan zeg! Om 7 uur was ik beneden en ook Kjersti kwam binnen van het laden van de lammeren in de slachtwagen. We aten was en tegen half 8 gingen we op pas, opzoek naar de los loopende moeder + haar lam. Maar toen we langs een bepaald weiland reden waar dus normaal schapen en nu niet meer hoorde, zagen we nog twee moeders en een lam staan! Deze moesten we dus later nog even ophalen. Maar eerst opzoek naar de los lopende mamma & lam. Helaas hebben we haar niet gevonden! Kjersti heeft verder ook geen telefoontje gehad dat ze gezien is.. Dus wie weet een andere dag weer.

Wel zag ik nog een Elk! En natuurlijk had ik mijn camara niet mee. Want ik wil nog steeds een foto er van, alleen van dichterbij. Want zoals sommige misschien wel gezien hebben heb ik er wel eentje van ver weg. Je snapt dan misschien ook wel dat ik ontzettend baalde. Al helemaal als je je bedenkt dat ik in de auto al dacht: Zal je net zien, zie ik een Elk straks. Wel heb ik even heerlijk genoten van ons klein wandelingtje een weg op. Want daarvoor liepen we ook een stuke door het bos hem en het zag er gewoon heerlijk uit zo in de vroege ochtend! De mist hing er nog half in, de vogels fluite vrolijk en ik voelde mij helemaal gelukkig!

Op de terug weg ben ik samen met Oji de drie schapen gaan opjagen. Al vond Oji het helemaal niks dat Kjersti weg reed en ze niet mee mocht. De de hele tijd was ze aan het piepen en zielig doen. Maf beest is het ook. Uiteindelijk kregen we de schapen niet boven omdat ze totaal niet mee werkte en juist de andere kant op gingen..Uiteindelijk gaf Kjersti het op en gingen we weer naar boven na een paar heken gesloten te hebben. Daarna was het tijd voor een pauze en wat te eten! Want het was ondertussen al weer half 11!

Na de pauze haalde we de moeder schapen + lammeren naar binnen om te scheiden en meteen de lammere te wegen. Zo kon Kjersti ook meteen zien hoeveel ze volgende week naar de slacht kan sturen aangezien ze dit volgens mij morgen door moet geven. Helaas moesten er ook wat moeder schapen uitgezocht worden. Want sommige waren te oud of niet meer goed om lammeren te krijgen. Ook heeft Kjersti nog bij een aantal lammeren die een soort mond ziekte hebben blue spray er op gespoten wat het als het goed is weer tegen gaat en beter maakt. De moeders gingen weer naar buiten toe en we hebben het binnen een beetje georganiseerd. Want de lammeren blijven vanaf vandaag binnen. Een beetje zielig misschien vanwegen het toch nog goede weer, maar er zit geen voeding meer in het gras dus het is niet anders. Ook hebben we een groepje van te kleine lammeren en daar zit echt een heel lief lam bij die echt aandacht wil! Maar dit komt ook omdat het een fles lam is geweedt (Moeder loos dus) Ik zal morgen wel even een foto maken want het is gewoon een schatje hihi!

Hierna hebben we nog een hele groote baal stro in een hok gegooit wat ze weer gaan gebruiken bij het lammeren seizoen en daarna hebben we een groot pak kuil gehaald bij Kjersti's ouders. Omdat ze de gene die ze hier uit het land haalde helemaal niet goed was. En volgens mij ook een beetje verrot wat het stonk vreselijk. Hierna hebben we nog gevoerd en ik heb de waterbakken van alle lammeren laten vollopen aangezien ze nog niet weten hoe dit wekt. Het is net zo'n waterbak als bij paarden, waar ze tegen iets aan moeten duwen met hun neus en dan komt er water. Maar omdat ze dit nog niet kunnen moet je een beetje helpen. Ook voerde Kjersti dus het kuil en sommige begonnen ook meteen te eten! Wat natuurlijk ook weer een goed teken is wat ook dit kennen ze niet.

Ook hebben we nog de 5 mannelijke schapen verhuisd naar de weide waar eerste de lammeren stonden. Want hier staat namelijk ook nog een halve baal kuil en dit moet ook opgeten worden! En rond een uurtje over kwart over 4 waren we al weer klaar! We aten dit keer vroeg omdat Kjersti om half 7 weg moest naar een meeting, dus vanaf die tijd zit ik alleen. Ook zal ik morgen een tijd alleen zijn maar als ik mij verveel ga ik wel de lammeren pesten hihi!

Liefs,
Laura

Reacties

Reacties

Lynn

Leuk om te lezen! :P
Hebben jullie uiteindelijk die 3 eigenwijze schapen nog naar boven gekregen? xD

Chris

je wilt niet denken aan thuis komen.....wil je nog wel naar huis en je schatje (ik dus) (A)
jij weer met je pesten je pest alles ook echt he XP, als je maar kan pesten XP
en verveeld het niet alleen maar schapen een hond die zielig doet als zn baas weg is en een maffe kat xD meer beesten lijkt me leuker xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active