Laura in Noorwegen || Gezellig tussen de schapen!

Mist, foto's maken, als verassing nog meer verven en een nieuw hek

Hallo allemaal!

Zoals ze altijd zeggen: Na regen komt zonneschijn! En dat was ook zovandaag! Want gisteren regende het de hele dag en vandaag begon het met ontzettend veel mist en opeens was daar de zon weer! En zoals ik wel vaker gemerkt heb, dan is het meteen ook warm!

Vanmorgen toen ik mijn godrijnen open deed zag ik het meteen. Er was weer mist op komst! Temiste het hing beneden aan de berg en het zag er zoals altijd weer ontzettend mooi uit! Dus ik genoot even van het uitzicht en kleedde me daarna aan om gezellig alleen te ontbijten. Kjersti had namelijk een meeting en Bengt lag nog in bed gok ik. Dus daar zat ik dan gezellig in mijn eentje te eten terwijl ik naar buiten keek. Ondertussen kwam de mist verder binnen rollen en toen ik uiteindelijk buiten stond was de hele boerderij opeens in de mist! Echt ontzettend grappig om te zien hoe dat opeens kan optrekken! Terwijl ik hier en daar foto's maakte deed ik de dagelijkse dingen en filmde ik ook het naar buiten laten van de ganzen! Wat je onder het kopje video's kan zien!Samen met nog een filmpje van de poes en natuurlijk de mist! Toen ik klaar was ging ik weer naar binnen toe want ik moest op Kjersti wachten. Die uiteindelijk pas tegen half 11 thuis kwam. De meeting duurde langer dan ze verwacht had.

Nadat ze der koffie op had gingen we weer naar buiteen en haalde ze de tractor. Er moest namelijk nog een deel geverft worden van de zijkant van het huis en aangezien dat erg hoog was, moest ik dus in dat kiep ding staan en aan de slag met de verf. Pff dat was toch wel een beejte eng! Helemaal toen het kiepding nog hoger moest hihi! Maar ik heb het overleeft en het heeft natuurlijk ook wel weer wat. Uiteindelijk waren we rond kwart over 12 klaar en zijn we wat gaan eten, want beide hadden we honger!

Na de luch gingen we nog meer verven! Of temiste ik, want de ramen waren weer terug gekomen en die moesten opnieuw wit geverft worden. Eerst plakte we alle randen af zodat het glas niet wit wordt en ging ik aan de slag. Ondertussen ging Kjersti samen met Bengt nog twee ramen uit hun slaapkamer halen. Die beide beneden stonden toen ik klaar was met het verven. Dus moesten we de ramen schoonmaken. Want deze twee waren er erger aan toe dan de andere twee. Al het losse verf schraapte ik er af en Kjersti maakte het allemaal schoon.

Hierna gingen we nog met de auto & tractor weg aangezien er ergens bij een stuk land een hek moest gemaakt worden. Aangezien er alleen een berg was met rotsten waarvan ze hoopte dat die kon dienen als hek, maar helaas gingen de schapen als nog hier over heen dus moest er een hek komen.Nou dat was ook nog een hele kluis, de palen in de grond en daarna het ijzerdraad er tegen aan, maar het is allemaal gelukt! Kjerst was ondertussen ook weer naar huis gegaan omdat ze nog een stukje voor de krant moest schrijven dus op de terug weg heb ik achterin de tractor gezeten. Wat nogal hobbelig was moet ik zeggen, en je komt ook niet echt makkelijk op dat achterbankje hihI! Maar wel weer een ervaring rijker!

Misschien kan je het nog herinneren van vorige week, maar ze wilde naarde tango cursus gaan in Lillehammer, en vandaag kon het dus wel! Dus rond half 7 gingen we op weg naar Lillehammer waar Kjersti en Bengt mee deden aan de cursus, en ik zat aan de kant. Want tjah ik had geen partner en er was ook niemand over. Ahg ik heb mij wel vermaakt met potjes patience op mijn ipod! (wat een uitkomst he!) En natuurlijk ondertussen een beetje kijken en stiekem lachen om de mensen. Na een uurtje gingen we weer terug en rond 9 uur ben ik naar boven gedoken. Even een paar uurtje voor mijzelf, even geen zin in social gedoe!

En dat was het al weer voor vandaag! Morgen is het al weer vrijdag wat betekend dat mijn tweede week in Noorwegen ook al weer bijna voorbij is! En ik moet zeggen dat deze week echt ontzettend snel gegaan is! En hopelijk gaan we van het weekend weer wat leuks doen! Idegeval als het goed is gaan we zondag naar een hutje in de bergen van Kjersti zus.. Dus we zullen wel zien wat dat gaat worden!

Slaaplekker voor straks en tot morgen weer!
Liefs, Laura

Reacties

Reacties

Chris

Tsssssssss, dus als je een mannelijk partner had was je wel gaan dansen, menerd :(
en jij gaat maar mooi verven als we samen wonen, je leert het daar heel goed lees ik wel xD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active